هشدار شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛

بارش های بهاری گیلان شدت می‌یابد | پرهیز از نزدیکی به حریم رودخانه‌ها

شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: از شهروندان و هموطنان ارجمندمان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شرکت آب منطقه‌ای گیلان با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گیلان از روز یکشنبه ۲۴ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان، از شهروندان و هموطنان ارجمندمان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

بارش های بهاری گیلان طی ۲ روز آینده شدت می‌یابد

سمانه نگاه شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خروجی مدل های هواشناسی نشانگر این است که بارش ها دراین مدت در گیلان تقویت می شود و بارش باران در مناطق مختلف استان می تواند شدید بوده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس بارندگی های رگباری و شدید به ویژه در دوشنبه در برخی مناطق خیلی شدید، رعد و برق همراه با وزش باد، مه آلودگی و در مناطق مستعد استان تگرگ پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی کاهش دما در این ۲ روز در مناطق مختلف استان اضافه کرد: دمای هوای استان طی این مدت بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید بارش ها در این مدت در استان گیلان توصیه می شود تا مردم از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان به شالیکارلن استان توصیه کرد تا از این شرایط جوی و بارندگی برای عملیات زراعی حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: دریا طی یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مواج و طوفانی است از این رو شرایط برای فعالیت های دریانوردی مناسب نیست.

نگاه با بیان اینکه این سامانه بارشی از صبح سه شنبه هفته جاری تضعیف شده و شاهد کاهش ابر خواهیم بود، اضافه کرد: با خروج این سامانه تا پایان هفته جاری شرایط جوی آرام، آسمان صاف و آفتابی در گیلان خواهیم داشت.

Share