آوای سلامت؛

اگر می‌خواهید یک رژیم کم‌هزینه بگیرید این سالاد را درست کنید | سالاد یونانی، یک سالاد کامل

بسیاری از آنهایی که اهل رژیم لاغری هستند در وعده شام فقط سالاد می‌خورند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، این سالاد سالم و ارزان را امتحان کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از همشهری آنلاین، البته اگر از غذای روز قبل سینه مرغ داشته باشید که چه بهتر؛ دیگر لازم نیست برای پخت مرغ صبر کنید چراکه به این ترتیب این سالاد در مدت یک ربع آماده می‌شود.

۱. اگر می‌خواهید در این سالاد مرغ بریزید اول از همه  سینه مرغ را همراه با کمی آب و پیاز و نمک و زردچوبه بپزید. در این فاصله خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز را خرد کرده، زیتون را هم حلقه حلقه کرده و همه مواد را در کاسه‌ای مناسب بریزید. نان چاودار را با چاقوی تیز یا قیچی به تکه‌های کوچک درآورده و روی آن را با قلم‌موی مخصوص آشپزی روغن زیتون بمالید.

۲. سپس نان‌ها را در سینی فر چیده و ده دقیقه حرارت دهید تا برشته شوند. حالا سینه مرغ پخته را روی تخته به تکه‌های ریز تبدیل کنید. در پایان پنیر را هم به تکه‌های دلخواه خرد کرده و همراه با نان و شوید تازه روی سالاد بریزید. سس این سالاد هم شامل روغن زیتون و سرکه خرماست. این دو مواد را با هم خوب ترکیب کرده و روی سالاد بریزید و بعد از یک‌ربع میل کنید.

مواد لازم

۴ عدد خیار
۳ عدد گوجه‌فرنگی
۲ عدد پیاز
۵ عدد زیتون بدون هسته
یک عدد نان چاودار کوچک
۵۰ گرم پنیر سفید
۴ ق س روغن زیتون بودار
۳ ق س سرکه خرما
به مقدار لازم نمک و فلفل
۲ ق س شوید تازه خرد شده
۲ /۱  سینه مرغ(در صورت دلخواه)

Share