در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

امیدآفرینی به معنی پوشاندن ضعف‌ها نیست | برگزاری جشنواره حریم رسالت به صورت ملی

مسئول بسیج رسانه‌ی گیلان گفت: تولید کنندگان آثار و محتوا‌های رسانه ای تا پایان مرداد امسال تولیدات خود را در سامانه‌ی این جشنواره بارگذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین بسیج گیلان در جمع اصحاب رسانه در مورد دومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت گفت: اصحاب رسانه افسران‌جنگ نرم هستند، انتظار داریم رسانه‌ها در بحث بایدها و نباید حرکت کنند و امسال در سال انتخابات هستیم و مردم را به انتخاب اصلح تشویق کنند چراکه نقاط برجسته ملت نباید تضعیف شود.

سرهنگ عباس حسینی به دومین جشنواره ملی رسانه حریم رسالت اشاره کرد و گفت: بانوان اکثریت جمعیت رسانه‌ای کشور و استان را به خود اختصاص داده‌اند و این نشان از نقش مهم بانوان در شبهه‌زدایی و جهاد تبیین است که آنها در تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در حال نقش آفرینی هستند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره امسال به صورت ملی برگزار می‌شود گفت: سال گذشته جشنواره حریم رسالت بسیار خوب درخشید و امسال به دنبال دعوت از مهمانان خارجی هستیم.

حسینی با اشاره به این مطلب که سال گذشته هزار ۲۲ اثر از گیلان داشتیم گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم امسال نیز بیش از پیش این‌جشنواره را حمایت و مورد تبلیغ قرار دهند و انتظار داریم از طریق فضای مجازی و کمک اصحاب رسانه این جشنواره امسال بیش از سال گذشته دیده شود و نسبت به سال گذشته آثار ارسالی افزایش بیشتری داشته و از همه استان‌ها باشد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ابزارهای جنگ ترکیبی گفت: ایمان مردم، ارزش های دینی و ملی و اعتقادات مردم نرم افزارهایی هستند که با تقویت آنان می‌توان در این جنگ ترکیبی پیروز شد، که البته دشمن این‌ها را نشانه گرفته است، در جنگ ترکیبی دشمن از رسانه استفاده می‌کند ما نیز باید برای این جنگ از رسانه بهره بیشتری ببریم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره امیدآفرینی افزود: امیدآفرینی به معنی پوشاندن ضعف‌ها نیست، افق آینده باید به مردم نشان داده شود و نقاط قوت گفته شود و این اقدام وظیفه رسانه‌ها است، اگر در این حوزه خوب عمل می‌کردیم قطعا برخی مشکلات را نداشتیم.

حسینی افزود: هویت بخشی بانوان و ارتقای روحیه خودباوری از اهداف برگزاری این جشنواره رسانه‌ای است، که شامل جمعیت، سبک زندگی، هویت زن مسلمان، تحکیم بنیان خانواده، زن در ادبیات سیاسی جهان و غیره از ابزارهای برگزاری این جشنواره است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با اشاره به قالب‌های مورد قبول برای شرکت در جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت گفت: خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، یادداشت، کلیپ، انیمیشن و موشن گرافی از قالب‌های خبری این جشنواره هستند که اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در این قالب‌ها تا ۲۵ مرداد به بسیج رسانه استان گیلان ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت و اهمیت بانوان در حوزه رسانه اظهار کرد: یکی از شگردهای دشمن به نوعی به کار بردن عنوان انقلاب زنان بود که با استفاده از اهرم رسانه یک هیجان کاذب را برای رویارویی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران به کار ببرد.

اصحاب رسانه اجازه تحریف واقعیت به دشمن را ندهند

مهدی پارسا با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به کار برده، افزود: به فرموده رهبر انقلاب، اگر اصحاب رسانه در داخل ایران روایت درست نکنند فرصت روایت به دشمن داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه نباید اجازه تحریف واقعیت به دشمن بدهند، تصریح کرد: جشنواره حریم رسالت در نخستین تجربه خود مورد تحسین سایر بانوان استان‌های کشور قرار گرفت و موجب شد گیلان دبیرخانه این جشنواره را برپا و امسال دومین جشنواره ملی را برگزار کند.

وی با اشاره به جنگ نابرابر در حوزه رسانه توسط دشمن گفت: اصحاب رسانه برای بیان واقعیت‌های نظام فرمان مقام معظم رهبری را لبیک گفته و عملکردهای مثبت را در حوزه‌های مختلف در رسانه‌ها کار جهادی کردند.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، یادداشت، مصاحبه، سرمقاله، موشن گرافی، کلیپ، عکس، فیلم، مستند و پادکست از ۱۱ قالب خبری به منظور شرکت در جشنواره حریم رسالت هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره حریم رسالت چهار هدف عمده دارد، گفت: بروز توانمندی‌های بانوان رسانه‌ای در حرفه خبر، ایجاد بستر رسانه‌ای برای روایت دستاوردهای زنان در عرصه‌های مختلف، ایجاد بستر برای ثبت خاطرات در حوزه توانمندی‌های زنان و معرفی رسانه‌ای زن در طراز انقلاب برای معرفی به نسل آینده و معرفی بانوان موفق از اهداف این جشنواره است.

 

Share