رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد:

اجرای ۲۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری در ۷ ماه گذشته در مناطق روستایی گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از توزیع یک میلیون بسته معیشتی طی ۳ سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: ارزش این تعداد بسته معیشتی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، احمد ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: خدمات بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف بی‌نظیر است.

وی، رفع محرومیت‌ها را جزو اهداف بسیج سازندگی برشمرد و افزود: محرومیت‌زدایی رویکرد اصلی بسیج و سازمان بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از ثبت و ساماندهی ۳۵۰۰ گروه جهادی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۷۰۰ گروه جهادی، پایگاه محور هستند و معتقدیم هر پایگاه یک گروه جهادی است.

همه قشرهای بسیج دارای گروه‌های جهادی هستند

ابراهیمی با بیان اینکه همه قشرهای بسیج دارای گروه‌های جهادی هستند، گفت: طرح جهادی «جمعه به جمعه» برای اقشار بسیج به صورت دائمی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش ارزشمند بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف، افزود: بسیج سازندگی در خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم جای جهاد سازندگی را گرفت.

رئیس بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئولیت سنگینی در بخش‌های مختلف بر دوش این سازمان است، گفت: کارها و اقدامات خوبی در ایام کرونا توسط گروه‌های بسیجی صورت گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه در بخش واکسیناسیون هم کار جهادی در گیلان صورت گرفت، اظهار کرد: اجرای طرح واکسیناسیون با حضور گروه‌های جهادی و مردمی گیلان در کشور منحصر به فرد شد.

وی از توزیع یک میلیون بسته معیشتی طی ۳ سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: ارزش ریالی این تعداد از بسته‌های معیشتی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از توزیع ۷۲ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این تعداد بسته معیشتی در ایام نوروز و ماه رمضان در گیلان توزیع شد.

ابراهیمی، از ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در طول ۴ سال در گیلان خبر داد و بیان کرد: ساخت ۵۰۰ مسکن محرومین در سال جاری در گیلان در حال اجرا است.

تقویت روحیه جهادی و انقلابی در بین مدیران

وی با تاکید بر تقویت روحیه جهادی و انقلابی در بین مدیران، افزود: «نه، نمی‌شود و نمی‌توانیم» از هیچ مدیریتی در جامعه اسلامی پذیرفته نیست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در گمیشان استان گلستان، بیان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در شرایط سخت و با دست خالی تعداد ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در گمیشان ساخته و به لوازم خانگی تجهیز شد.

ابراهیمی با تصریح بر اینکه جهادگران جوان انقلابی با خدا معامله می‌کنند، گفت: اقدامات گروه‌های جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه گیلان به عنوان مناطق پربارش، جزو دومین استان فاقد آب روستایی است، افزود: محرومیت گیلان در حوزه آب روستایی، بسیج را در آبرسانی به روستاها مصمم کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از آبرسانی به ۷۱۱ روستای این استان خبر داد و اضافه کرد: قرارگاه خاتم الانبیا و بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان کار آبرسانی در روستاهای گیلان را عهده دار شدند.

ابراهیمی از ۲۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری در ۷ ماه گذشته در مناطق روستایی گیلان خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح آبرسانی روستایی در ۶ شهرستان گیلان از جمله تالش، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل و خمام بر عهده سازمان بسیج سازندگی است.

اجرای آبرسانی به ۸۵ روستای گیلان

وی از اجرای آبرسانی به ۸۵ روستای گیلان خبر داد و افزود: در کنار ۲۵۰ کیلومتر لوله گذاری، احداث ۵ مخزن و حفر ۵ چاه نیز توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به تعهد اجرای آبرسانی به ۳۷۰ روستای استان، بیان کرد: جهادگران و گروه‌های جهادی گیلان حتی شب عید دست از کار نکشیدند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی به مردم تعطیلی معنا ندارد، گفت: فقط در تعطیلات دو روز عید فطر، شش کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته است.

وی از ایجاد اشتغال ۶ هزار و ۵۰۰ شغل در ۸ سال گذشته توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و افزود: فقط در سال گذشته حدود ۱۲۰۰ شغل در گیلان ایجاد شده و بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان، اضافه کرد: ۱۹۰ گروه جهادی متشکل از ۲۳۰۰ نفر در این هفته به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

ابراهیمی از افتتاح ۷ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: ۸ هزار بسته معیشتی به نیت شهدای گلگون کفن گیلان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشم گیر گروه‌های جهادی، افزود: پروژه‌ای در گیلان در سال ۱۳۷۱ کلنگ زده شده و نیمه تمام مانده بود اما توسط گروه‌های جهادی ۴۵ روزه به بهره برداری رسید.

Share