معاون آبفای گیلان اعلام کرد؛

آغاز عملیات اصلاح رینگ آب شرب شهر رشت | نشتی قطور‌ترین لوله در کل شبکه

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان از آغاز عملیات اصلاح قطورترین رینگ آب شرب شهر رشت خبر داد و گفت: از مساعدت همشهریان عزیز به جهت تحمل مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای پروژه تشکر می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلام‌پور اظهار داشت: قسمتی از رینگ بتنی شبکه آبرسانی شهر رشت در خروجی مخزن هوایی شرق به طول حدودی ۵۵۰ متر با قطر هزار میلی متر (قطور‌ترین لوله در کل شبکه توزیع استان گیلان) دچار نشت می‌باشد.

وی افزود: علیرغم اقدامات صورت گرفته طی سنوات گذشته مانند ساخت کمربند فولادی جهت آب بندکردن نشت از خارج لوله و حتی درزبندی داخلی لوله با مواد پایه بتنی، به دلیل بار ترافیکی سنگین در کمربندی شهر رشت، تعداد نشت‌ها و دبی خروجی از آن، افزایش یافته و باعث تخریب پوشش آسفالت در طول مسیر و ایجاد ترافیک سنگین در محور اصلی ارتباطی شهر شده است.

معاون بهره برداری و تو سعه آب شرکت آبفای گیلان تصریح کرد: طی ماههای اخیر به دلیل‌عدم صدور مجوزهای لازم جهت حفاری، اجرای عملیات اصلاح با مشکل مواجه شده بود که به محض ورود مدیر کل محترم دادگستری و دادستانی استان به موضوع در تاریخ ۲۵/۲/۱۴۰۲، مشکل مجوز حل و از ۲۶/۲/۱۴۰۲ عملیات اجرایی به صورت شبانه (به دلیل مشکلات ترافیکی) آغاز شده است و تاکنون ۳۶ متر لوله فولادی به سایز هزار میلی متر در محل اجرا شده است.

غلام‌پور ضمن اظهار امیدواری از همکاری سایر ارگانها جهت اجرا و بهره برداری سریعتر از پروژه؛ در همین راستا از مساعدت همشهریان عزیز به جهت تحمل مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای پروژه تشکر کرد.

Share