ز سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

کتاب «اقتصاد مقاوم و پایدار» منتشر شد

کتاب «اقتصاد مقاوم و پایدار»، نوشته بهروز خشت‌زر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کتاب «اقتصاد مقاوم و پایدار»، نوشته بهروز خشت‌زر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این کتاب به بررسی توان و پتانسیل داخلی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

کتاب «اقتصاد مقاوم و پایدار» در ۱۴۸ صفحه و در شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات «صریر» به چاپ رسیده است.

این کتاب در سه فصل تنظیم شده است:

فصل اول: سیاست‌های اقتصاد مقاوم و پایدار (اقتصاد مقاومتی)
فصل دوم: پتانسیل بازار داخلی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی
فصل سوم: پتانسیل تقابل فرهنگ اقتصادی جامعه با تحریم‌های اقتصادی

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

وقتی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، تصور ما از اقتصاد نوعی اقتصاد اسلامی است که ریشه در جهان بینی توحیدی دارد و مقوله‌های مادی، معیشت و معنویت را در یک تفسیر و یک الگوی خاص دنبال می‌کند. آنچه که از روایات و آیات ما استنتاج می‌شود این است که اقتصاد در مفهوم اندیشه اسلامی یک مفهوم و یک مقوله توازنی، هم در مقوله مادی و هم در مقوله، معیشت است.

یکی از مفاهیم قابل استنباط از اقتصاد مقاومتی این است که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که دشمن در عرصه‌های مختلف حضور دارد، یکی از این عرصه ها، فعالیت اقتصادی است. به عبارت دیگر در یک میدان رقابتی، تعاملی و تخاصمی قرار داریم که می‌بایست جهت نیل به اهداف این فضا را مدیریت کنیم. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خود اتکانی است.

شرایط امروز اقتصاد ایران نشانگر اولویت مهم هدف‌گذاری رشد در سیاست‌های کلان دولت می‌باشد. افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در میادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص، از مهمترین اهداف الگوی اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است که بیش از ۲۰ اثر از این نویسنده جوان در زمینه های: دفاع مقدس، شهدا، بسیج، اقتصاد مقاومتی و همچنین در زمینه‌های جغرافیای سیاسی و نظامی، چاپ و به بازار عرضه شده و ۳ اثر دیگر با حمایت سپاه پاسداران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دست چاپ می‌باشد که در آینده نزدیک منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

همچنین بیش از ۲۰ عنوان مقاله در موضوعات مختلف در مجلات علمی و پژوهشی و همایشهای ملی و بین المللی از ایشان به چاپ رسیده است.

Share