فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف بیش از هزار قلم شیء عتیقه در گیلان | ۱۶۲ نفر در این راستا دستگیر شدند

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف هزار و ۱۰۸ قلم شیء عتیقه توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف هزار و ۱۰۸ قلم شیء عتیقه توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال گذشته خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با افرادی که به هر نحوی قصد سوء استفاده از میراث فرهنگی و به تاراج بردن این سرمایه‌های ملی را دارند، حفاظت از میراث فرهنگی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به میراث فرهنگی، طرح‌هایی در این خصوص پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال ۱۴۰۱ ضمن اشاره به کشف هزار و ۱۰۸ قلم شیء عتیقه، ۵۰۶ عدد شیء تقلبی، ۴۱ دستگاه فلزیاب و ۳۷ مورد حفاری غیرمجاز، گفت: کشفیات اشیای عتیقه در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۹۷ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در این راستا ۱۶۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل ۴۴ فقره پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

Share