وحیدی با اشاره به تدوین لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت:

هرگونه تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها باید با در نظر داشتن ساعات موظف آموزش اتخاذ شود

وحیدی با بیان اینکه برای هرگونه تعطیلی باید حوزه آموزش به طور کارشناسی دیده شود، گفت: در حال حاضر که هنوز پنجشنبه‌ها تعطیل نشده، ساعات موظف آموزش پوشش داده نمی‌شود و با کسری مواجه هستیم لذا برای هرگونه تغییری در تعطیلات باید حوزه آموزش به طور کارشناسی و ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تدوین لایحه‌ای از جانب دولت برای تعطیلی پنجشنبه‌ها، عنوان کرد: اگر قرار است لایحه‌ای در این خصوص تدوین شود، حتما باید مطالعات کارشناسی برای حوزه آموزش در این رابطه صورت گیرد.

برخی دانشگاه‌ها مثل پیام نور فقط در پایان هفته کلاس برگزار می‌کنند

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه آموزش در بخش‌های مختلف اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی تفاوت‌های زیادی دارند، اضافه کرد: برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه پیام نور به صورت فشرده و فقط در روزهای پایان هفته کلاس برگزار می‌کنند که در صورت اتخاذ تصمیم برای تعطیلی رسمی باید برنامه آموزشی این دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی با استناد به مطالعات و بررسی‌های انجام شده در خصوص ساعات تحصیل در کشور، گفت: به دلیل تعطیلی‌های بیش از اندازه معمول در تقویم، ساعات تحصیل در کشور همواره با کسری مواجه می‌‎شود که هرگونه تصمیم گیری برای تعطیل اعلام کردن پنجشنبه‌ها باید با در نظر گرفتن این موضوع باشد. برای نمونه ساعات موظف یک سال تحصیلی برای مدارس ابتدایی حدود ۹۳۰ ساعت است که این عدد به دلیل تعطیلی‌ها زیاد در تقویم پوشش داده نمی‌شود.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید نظر دهند

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: اگر قرار است دولت پنجشنبه‌‎ها را به روزهای تعطیل در هفته اضافه کند، باید لایحه‌ای جامع در خصوص سایر ایام تعطیل در تقویم نیز ارائه کند، چرا که تقویم ما روزهای متعددی را ناشی از تعطیلات در تقویم هجری شمسی و هجری قمری دارد.

وحیدی یادآور شد: بنابراین حتما این لایحه باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گیرد تا جوانب موضوع کاملا سنجیده شود.

تبادلات بانکی و اداری کشور با سایر کشورها دچار مشکل می‌شود

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات وارده به این لایحه این است که در کشورهای اسلامی روزهای جمعه و شنبه تعطیل رسمی بوده و در کشورهای غیر اسلامی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است، بنابراین اگر ما بخواهیم روزهای پنجشنبه و جمعه را تعطیل رسمی اعلام کنیم، عملا کارهای اداری و بانکی بین کشورمان با سایر کشورها با مشکل مواجه خواهد شد که این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود.

Share