سخنگوی وزارت صمت تشریح کرد؛

قیمت تحویل خودروها در طرح یکپارچه براساس قیمت روز شورای رقابت است

سخنگوی وزارت صمت گفت: قیمت خودروهای تحویلی طرح یکپارچه براساس قیمت روز شورای رقابت است اما وزارت صمت تلاش می کند تا هزینه خودروسازان را در راستای جلوگیری از افزایش قیمت ها کنترل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، امید قالیباف در پاسخ به این سئوال که انعقاد قرارداد خودروسازان با افرادی که نوبت تحویل خودروی آنها به نیمه دوم امسال و یا سال ۱۴۰۳ موکول شده است، چه زمانی است؟ اظهار کرد: روال معمول در خودروسازی ها به این صورت است که خودروساز سه ماه قبل از تحویل خودرو برای متقاضی دعوت نامه ارسال می کند تا متقاضی برای شروع فرآیند دریافت خودرو و تکمیل وجه اقدام کند.

وی افزود: بنابراین متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه که نوبت آنها بیش از سه ماه است نگران نباشند که چرا برای آنها پیامک و دعوت نامه ثبت نام ارسال نشده زیرا همانطور که بیان شد، سه ماه قبل از اینکه فرآیند تحویل خودرو آغاز شود خودروساز برای مشتری دعوتنامه انعقاد قرارداد ارسال می کند و لذا متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه اطمینان خاطر داشته باشند که نوبتشان محفوظ است.

وی در پاسخ به این سئوال که خودروهای تحویلی در نیمه دوم یا سال آینده با چه قیمتی عرضه می شود؟ گفت: وزارت صمت بارها اعلام کرده است که قیمت تحویل خودروها در طرح یکپارچه براساس قیمت روز شورای رقابت خواهد بود.

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: شورای رقابت چند روز پیش قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد و این اختیار را دارد که هر سه ماه یکبار با توجه به هزینه های تولید خودرو، قیمت ها را تجدیدنظر و تعدیل کند اما با توجه به سخت گیری هایی که برای ثبات قیمت ها وجود دارد تصور می کنم که شورای رقابت حداقل برای ۶ ماه آینده از افزایش قیمت خودرو خودداری کند.

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه وزارت صمت تلاش می کند تا هزینه های خودروسازان را در راستای جلوگیری از افزایش قیمت ها کنترل کند لذا بعید است که شورای رقابت قیمت ها را تجدید نظر کند و افزایش دهد.

قالیباف اظهار کرد: براین اساس به نظر می رسد سال ۱۴۰۲ سال ثبات قیمت ها در بازار خودرو باشد و تغییرات زیادی در این حوزه نداشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که قیمت خودرو به چه صورت از مشتری دریافت می شود و آیا کل قیمت خودرو به صورت یکباره از مشتری اخذ می شود؟ گفت: خودروسازان به روش های مختلفی می توانند وجه خرید خودرو را از مشتریان دریافت کنند بنابراین این موضوع به خودروساز بستگی دارد و می تواند به صورت یکجا و یا در دو یا چند بخش این پول را دریافت کند.

Share