عمل ابدو لیپوماتیک | تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

عمل ابدولیپوماتیک در واقع یک نوع عمل جراحی است که به عبارتی هر دو از متدهای کانتورینگ و فرم‌دهی تناسب اندام هستند. این عمل با استفاده از جراحی انجام می‌‌شود.

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر دو روش‌های موثر و پرکاربرد برای عمل زیبایی اندام و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن هستند. امروزه با توجه به این که عمل‌های زیبایی گوناگون در نواحی مختلف بدن انجام می‌شود. عمل ابدو لیپوماتیک نیز در میان افراد مخصوصا خانم‌ها، بسیار محبوب شده و به عنوان گزینه مناسب برای تناسب و زیبایی در بدن خود از آن استفاده می‌کنند. گرچه این دو عمل به یک هدف انجام می‌شوند اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جراحی لیپوماتیک روش که برای حذف چربی‌های اضافه و پیکر تراشی استفاده می‌شود. بسیاری از افراد این روش را به دلیل سرعت بالایی که در حذف دارد انتخاب می‌کند. با این حال استفاده به جراحی نیاز دارد؛ در نتیجه ممکن است عوارضی برای افراد داشته باشد. انتخاب به بهترین دکتر لیپوماتیک روش استفاده از آن می‌توان خطرات جراحی را تا حد ممکن کاهش داد.

عمل ابدو لیپوماتیک چیست؟

عمل ابدولیپوماتیک در واقع یک نوع عمل جراحی است که به عبارتی هر دو از متدهای کانتورینگ و فرم‌دهی تناسب اندام هستند. این عمل با استفاده از جراحی انجام می‌‌شود. گرچه دو روش ابدو و لیپوماتیک با استفاده از دستگاه و روش‌های متفاوت انجام خواهد شد؛ اما در هر دو هدف از جراحی از بین بردن چربی و افتادگی پوست است که این عمل باید توسط جراح پلاستیک متخصص و با مهارت انجام شود. در هر دو روش به بی‌حسی و برش ناحیه مد نظر نیاز خواهید داشت که به دو روش متفاوتچربی اضافی را از بدن جدا می‌کنند.

برخی افراد تصور می‌کنند این جراحی به منظور کاهش وزن صورت می‌گیرد، در حالی که افرادی که تحت جراحی ابدو لیپوماتیک قرار می‌گیرند به کاهش وزن ایده‌آل نمی‌رسند. باید توجه داشته باشید که عمل ابدو لیپوماتیک برای همه افراد مناسب نخواهد بود و قبل از تصمیم به انجام این عمل بهتر است مشاوره‌های لازم را از پزشک جراح دریافت کنید. عمل ابدو لیپوماتیک با توجه به روش انجام آن عوارضی را به دنبال خواهد داشت که برای بهبود بهتر و زودتر آن باید به توصیه‌های پزشک توجه کنید و تمام نکات و موارد بهداشتی را رعایت نمایید.

آشنایی با عمل زیبایی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که آن را تامی تاک نیز می‌نامند یک روش موثر است، برای از بین بردن چربی‌های اضافی شکم که علاوه بر آن می‌تواند پوست اضافی در اطراف شکم را نیز از بین ببرد. استفاده از این روش نیازمند بیهوش کردن بیمار است که به این صورت انجام شده که بعد از بیهوشی در قسمت پایین شکم فرد حد فاصل زیر ناف تا پهلو (خط سزارین) برشی ایجاد می‌شود. بعد از ایجاد برش در ناحیه مورد نظر و زمانی که عضلات قابل مشاهده بوده و در صورتی ‌که عضلات دیواره شکم به کشیده شدن نیاز داشت توسط جراح این کار صورت می‌گیرد. بعد از پروسه کشیدگی عضلات و پایان کار آن‌ها را به هم می‌دوزند.

در مرحله بعد پوست شکم محکم کشیده می‌شود و پوست اضافی و باقیمانده کوتاه می‌شود و در نهایت محل برش را بخیه می‌زنند. عمل ابدومینوپلاستی در یک جلسه انجام شده و حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد. در عمل ابدومینوپلاستی بر خلاف لیپوماتیک که ممکن است تاثیر آن به مرور زمان نمایان شود؛ نتایج فوری و تاثیر‌گذار آن پس از چند روز قابل مشاهده خواهد بود.

آشنایی با عمل زیبایی ابدومینوپلاستی

آشنایی با عمل زیبایی لیپوماتیک

لیپوماتیک یک نوع دستگاه ویبراتور است که با استفاده ازآن و طی یک عمل جراحی موضعی و کم تهاجمی، چربی‌های زیر پوست به صورت مکانیکال یا شیمیایی داخل بخش‌های مورد نظر از بدن تکه تکه شده و در نهایت، چربی‌ها را توسط لوله‌های کوچک به نام کانولاساکشن و از بدن خارج می‌کنند. عمل زیبایی لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن قابل انجام است که در این روش توسط ارتعاشات و لرزشی که دستگاه ایجاد می‌کند، بافت‌های چربی خرد و به نوعی به یک محلول روان تبدیل می‌شوند؛ بنابراین به راحتی با استفاده از نیروی مکش از بدن خارج می‌شود. در واقع به خاطر این که سلول‌های چربی به راحتی جدا و خرد شوند از تزریق محلول نمک و آب به بافت‌های چربی استفاده می‌کنند.

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

گرچه هدف از دو روش عمل زیبایی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی کاهش چربی‌های اضافی و زیبایی و تناسب اندام است؛ اما انجام این دو روش با دستگاه با روش‌های متفاوت صورت می‌گیرد. در واقع علاوه بر تفاوت این دو عمل در انجام مراحل کار در نحوه تاثیر‌گذاری، در از بین بردن چربی‌ها نیز تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. لیپوماتیک یک روش موثر برای لاغری و استخراج چربی‌ها در نواحی و بخش‌های مختلف بدن از جمله ران، پهلو، باسن، بازو است که به صورت موضعی انجام می‌شود که فرم زیبایی و تناسب اندام را ایجاد می‌کند. در حالی که ابدومینوپلاستی تنها قادر به استخراج چربی‌های شکم و برطرف کردن افتادگی پوست شکم است. در واقع این روش به منظور جراحی زیبایی در ناحیه شکم انجام می‌شود.
  2. در لیپوماتیک به منظور استخراج و جداسازی چربی‌ها از یک دستگاه مخصوص که به لوله‌ای به نام کانولا مجهز است استفاده خواهد شد. اما در ابدومینوپلاستی برای از بین بردن افتادگی پوست در اطراف شکم و استخراج چربی در این ناحیه جراحی انجام می‌شود.
  3. در روش ابدومینوپلاستی نیز می‌توان چربی‌ها را استخراج کرد، اما پس از خارج کردن آن از بدن دیگر نمی‌توان آن را به دیگر نواحی بدن تزریق کرد. اما در لیپوماتیک بعد از استخراج چربی می‌توان آن را به بخش‌های مختلف دیگر مثل صورت تزریق کرد.
  4. لیپوماتیک این امکان را برای شما فراهم می‌کند که رسوبات کوچک چربی که در بخش‌های مختلف بدن مثل پایین معده، ران و باسن وجود دارد را از ببین ببرید. ولی در ابدومینوپلاستی یا همان تامی تاک تنها قادر خواهید بود، چربی و پوست اضافی شکم را که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌‌رود برطرف کنید.
  5. با توجه به نحوه انجام عمل ابدو لیپوماتیک مدت زمان بهبود آن نیز متفاوت است.

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

مراجعه به بهترین دکتر لیپوماتیک

امروزه عمل‌های زیبایی در نواحی مختلف بدن به دلیل نتایج موثر و قابل قبولی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و اغلب افراد سعی دارند با عمل‌های مختلف تناسب اندام و شرایط مورد نظر خود را داشته باشند. از جمله‌ عمل‌هایی که در این زمینه و در راستای برطرف کردن چربی‌های اضافی بدن انجام می‌شود، عمل ابدو لیپوماتیک است. این عمل در واقع با یک هدف و دو روش متفاوت صورت می‌گیرد. جهت دریافت مشاوره برای عمل و کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی عمل و تفاوت‌های آن‌ها به سایت پزشکبان مراجعه کنید.

اگر شما هم قصد انجام این عمل زیبایی رو دارین ولی پزشک معتمدی رو سراغ ندارین، وبسایت هایی همچون پزشکا، ویکی درمان، پزشکبان، پزشک ۲۴، noskhe.com و nobat.ir هستند که برای لیستی از بهترین دکتر لیپوماتیک و همچنین دیگر متخصصین مانند بهترین مرکز لیزر، بهترین کلینیک بوتاکس، بهترین دکتر ختنه، بهترین جراح بینی، بهترین دکتر پیکرتراشی و … تهیه کرده اند تا بدون هزینه و واسطه متخصص خودتون رو پیدا کنین و با اونها ارتباط برقرار کنین.

Share