استاندار گیلان: نگذاریم عده‌ای باعث ایجاد دو قطبی در جامعه شوند

عباسی: قرارگاه فرهنگی در برخی از شهرستان‌های گیلان به خوبی عمل نکرده است

استاندار گیلان با بیان اینکه تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با هر منطقه و شهرستان باشد، گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید از نظرات اندیشمندان، فرهیختگان، علما، ائمه جمعه و عقلا استفاده کرده و به رفع معضل فرهنگی استان کمک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسدالله عباسی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید با بیان اینکه باید تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود، اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید بررسی کند که از ۱۷ مصوبه تصویب شده در سال گذشته، کدامشان اجرایی شده و آیا دستگاه‌های اجرایی به وظیفه خود عمل کردند یا خیر؟

وی با اشاره به شهیدپرور و ولایتمدار بودن مردم گیلان در طول تاریخ ایران اسلامی گفت: در ابتدای سال به همه دستگاه‌ها و نهادها اعلام کردیم که همه موظف هستند برای حفظ ارزش‌های دینی اسلامی مردم گیلان تلاش کرده و اجاره ندهیم به مقدسات دینی در این استان شهیدپرور توهین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به وحدت میان مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات فرهنگی گفت: برای توسعه فرهنگ در استان و مبارزه با نفوذ فرهنگی کشور نیاز است همبستگی، همدلی، وحدت و هم‌صدایی ایجاد شود و از اظهار نظرهای غیرقانونی و غیرکارشناسی که مردم را مقابل یکدیگر قرار می‌دهند جلوگیری کنیم.

به گفته استاندار گیلان، اگر تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور فرهنگی به وظایف ذاتی خود به درستی عمل کنند ضریب خطا در تصمیم‌گیری‌ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد، از این رو باید در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی همگی به وظایف خود عمل کرده و به حل مشکلات فرهنگی استان کمک کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین راه حل‌ها برای حل معضل فرهنگی در استان گیلان را تشکیل یک کارگروه جهادی دانست و بیان کرد: در این استان و در عرصه مسائل اقتصادی، آب، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها قرارگاه جهادی تشکیل دادیم تا بتوانیم این معضلات را برطرف کنیم لذا باید با روحیه انقلابی و جهادی و همه نهادهای انقلابی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، انتظامی و امنیتی، مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی را برطرف کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید قرارگاه جهادی فرهنگی در تمامی شهرستان‌های این استان ایجاد شود، تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی در برخی از شهرستان‌های استان گیلان به خوبی عمل نکرده است لیکن ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها وظیفه دارند به این امر توجه جدی کنند و نگذراند عده‌ای به غنای فرهنگی مردم استان گیلان بی‌احترامی کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از جنگ نرم و قدرت رسانه‌ای خود سعی در نفوذ فرهنگی و گسترش بی‌حجابی در جامعه دارد، گفت: استکبار بعد از اینکه از شکست جمهوری اسلامی از طریق تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی و ایجاد اغتشاش ناامید شد، وارد عرصه فرهنگی شد تا از این طریق بتواند بر ملت مسلمان ایران نفوذ کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان دیار سرداران، شهیدان و عارفانی همچون آیت بهجت فومنی بوده و اجازه هنجارشکنی به هیچ فردی را در این استان شهیدپرور نمی‌دهیم، افزود: عده‌ای از حضور ۱۰ میلیونی مسافر در استان گیلان سوءاستفاده کرده و با هنجارشکنی و بی‌حجابی سعی در خدشه وارد کردن به روحیه مردم را دارند تا به اهداف خود برسند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه از برخورد جدی با هنجار شکنان در این استان خبر داد و بیان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم در استان گیلان به شهدا و خون پاک شهیدان بی‌حرمتی شده و برخی مناطق گیلان به جولانگاه هنجارشکنان تبدیل شود.

عباسی با بیان اینکه تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با هر منطقه و شهرستان باشد، افزود: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید از نظرات اندیشمندان، فرهیختگان، علما، ائمه جمعه و عقلا استفاده کرده و به حل معضل فرهنگی در استان گیلان کمک کنیم و نگذاریم عده‌ای باعث ایجاد دو قطبی در جامعه شوند.

وی نقش مردم‌داری در حل معضلات مختلف جامعه را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: همگان باید در تریبون‌های مختلف از اظهارنظرهایی که منجر به ایجاد التهاب در جامعه می‌شود جلوگیری کنند و از ظرفیت سفیران نظام مقدس جمهوری در مساجد و محلات در راستای جهاد تبیین و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استفاده شود.

استاندار گیلان حفظ حرمت ماه مبارک رمضان توسط تمامی مردم، دستگاه‌های اجرایی و فروشگاه‌ها را لازم الاجرا دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان حفظ حرمت روزه‌دار بر همگان واجب است از این روز نباید اجازه داد تا فروشگاه و رستوران‌ها هنجارشکنی کرده به بهانه ورود مسافر و گردشگر به مردم خدمات داده و باعث توهین به ساحت مقدس افراد روزه‌دار شوند.

Share