محیط زیست گیلان؛

صید در رودخانه سفیدرود ممنوع | جمع‌آوری ادوات صید غیرمجاز در آستانه‌اشرفیه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه طی گشت و کنترل مناطق نسبت به جمع‌آوری تعدادی از ادوات صید غیرمجاز در رودخانه سفیدرود اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه طی گشت و کنترل مناطق نسبت به جمع‌آوری تعدادی از ادوات صید غیرمجاز در رودخانه سفیدرود اقدام کرد.

رامین حسین‌زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با اعلام این خبر گفت: با توجه به فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان در رودخانه‌های استان گیلان و ممنوعیت هرگونه صید در رودخانه سفیدرود به عنوان یکی از باارزش‌ترین زیستگاه‌های آبی جنوب دریای کاسپین، مامورین یگان حفاظت شهرستان طی گشت و کنترل منطقه ضمن تذکر به صیادان حاضر در حاشیه رودخانه، انواع ادوات صید غیر مجاز را ضبط و توقیف کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موجود در وضعیت زیستگاه‌های آبی استان، به دلیل انواع آلودگی و دست اندازی‌های انسانی به طبیعت، هر گونه بی‌توجهی به وضعیت زیستمندان به هر نحوی باعث به خطر افتادن نسل انواع آبزیان با ارزش رودخانه سفیدرود خواهد بود بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه با همکاری جوامع محلی و ساکنین حاشیه رودخانه، بتوانیم از تخریب محیط زیست و نابودی زیستمندان جلوگیری و در جهت حفظ نسل آن‌ها بکوشیم.

رودخانه سفیدرود به عنوان یکی از زیستگاه‌های با اهمیت حیات وحش در بخشی از مسیر طولانی خود از حوزه شهرستان آستانه‌اشرفیه عبور می‌کند و در دل پارک ملی بوجاق کیاشهر به دریای کاسپین می‌رسد. این رودخانه زیستگاه با ارزش گونه‌هایی همچون انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در فصل زادآوری می‌باشد.

Share