رئیس فرهنگستان علوم در پیامی مطرح کرد:

رضا داوری اردکانی: زندگی احمد سمیعی گیلانی برای اهل دانش و فرهنگ درس است

رضا داوری اردکانی در پیامی اعلام کرد: فقید گرانمایه، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نویسنده و مترجم و دانشمند و پژوهشگری ژرف بین و دقیق و ظریف و کم نظیر بود. استاد سمیعی در عمر پربرکت خود آثار گرانبهایی پدید آورد که ماندگار خواهد بود. زندگی‌اش هم برای اهل دانش و فرهنگ درس اس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت احمد سمیعی گیلانی، استاد زبان و ادب معاصر فارسی را تسلیت گفت.

متن پیام رضا داوری اردکانی بدین شرح است:

هوالباقی

شنیدن خبر درگذشت استاد زبان و ادب معاصر فارسی، آقای احمد سمیعی گیلانی، آن هم در روزی که همه به هم شادباش می‌گویند، برای دوستداران فرهنگ ایران دردی دوچندان دارد. فقید گرانمایه، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نویسنده و مترجم و دانشمند و پژوهشگری ژرف بین و دقیق و ظریف و کم نظیر بود. استاد سمیعی در عمر پربرکت خود آثار گرانبهایی پدید آورد که ماندگار خواهد بود. زندگی‌اش هم برای اهل دانش و فرهنگ درس است.

بیش از یکصد سال زیستن و همه عمر تا آخرین دم را صرف مطالعه و تحقیق کردن می‌تواند برای همه ما متضمن درس بزرگی باشد. این مصیبت را به همه استادان زبان و ادب فارسی و اهل فرهنگ به خصوص به رئیس و اعضای محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی و خانواده گرامی سمیعی تسلیت می‌گویم و از خدای بزرگ برای ایشان طلب رحمت می‌کنم.

رضا داوری اردکانی
۳ فروردین ۱۴۰۲

Share