آیت الله فلاحتی در جمع شعرا؛

رخدادهای مهم در قالب شعر بیان می‌شود | نام پرآوازه شیخ طوسی در فقه شیعه زنده است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در قالب شعر می‌توان حوادث و رخدادهای زمانه را با الفاظ زیبا بیان کرد گفت: بیش از هزار سال است که نام پرآوازه شیخ طوسی در فقه شیعه زنده است چون ایشان به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از زمان جلوتر بودند و زمان را به‌خوبی درک می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در دومین محفل شعر به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) در رشت با اشاره به جایگاه والای شعر در آیین اسلام اظهار داشت: اگرچه در برخی روایات، شعر مورد مذمت قرار گرفته اما آن اشعاری که مذمت شده در مدح بت و ستایش غیرعقلانی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شعر با حکمت و دانش‌افزایی همراه است افزود: در قالب شعر می‌توان حوادث و رخدادهای زمانه را با الفاظ زیبا بیان کرد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: انسانی که قصد دارد نوشتار و گفتارش را از طریق قلم و کتاب به جامعه عرضه کند باید سعی کند حرف‌هایش ناظر بر مطالبات و شرایط زمانه باشد.

وی عنوان کرد: بیش از هزار سال است که نام پرآوازه شیخ طوسی در فقه شیعه زنده است چون ایشان به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از زمان جلوتر بودند و زمان را به‌خوبی درک می‌کردند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه یک نویسنده و شاعر باید تسلط بر زبان و ادبیات فارسی داشته باشد افزود: کلمات باید درست نوشته شود از طرفی با توجه به اینکه فارسی با کلمات عربی آمیخته است لذا بعضاً کلمات عربی به کار می‌رود بنابراین بهتر است ادبیات عرب و تاریخ اسلام هم مطالعه شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت آشنایی نویسندگان و شعرا با روایات مختلف تصریح کرد: بهتر است اشعار با الفاظ و کلمات اهل‌بیت آمیخته شود در این صورت مداحان از این اشعار استفاده خواهند کرد و مردم خوب و عادی هم با خواندن این اشعار لذت می‌برند.

Share