نماینده ولی‌فقیه در گیلان؛

به زودی این کشف حجاب‌ها جمع خواهد شد | در بیان دغدغه‌ها سیاه‌نمایی نشود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی بر دنیای بشریت گذاشته است، گفت: حضور حماسه‌ساز مردم در یوم‌الله‌های مختلف و مراسمات مذهبی و اعتکاف نشان‌دهنده معرفت مردمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان رودسر ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و علماء بزرگ اظهار داشت: عظمت و جایگاه نورانی نظام در سایه مجاهدت‌های شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه حدود نیم‌قرن از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، تصریح کرد: جهان سلطه و دنیای کفر به این نتیجه رسیده که باید تمام ابزارها و سرمایه‌های خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به‌کار گیرد.

آیت‌الله فلاحتی انفعال جهان سلطه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نظام سلطه امروز در حال خودزنی است و در راستای حفظ خود تلاش می‌کند، افزود: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال توانسته افکار اندیشمندان و خردمندان دنیای اسلام را متوجه این بعثت بزرگ کند و شاید بتوان ادعا کرد که بعد از بعثت پیامبراکرم (ص) هیچ بعثتی به گستردگی بعثت انقلاب اسلامی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی بر دنیای بشریت گذاشته است، تاکید کرد: امروز در بخش‌های مختلف دانش موشکی، صنعت کشاورزی، زراعت، سدسازی و سایر بخش‌ها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم که مایه افتخار است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: جمعی از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا وارد میدان عمل شدند و ۵ نوع واکسن تولید کردند که امروز بیش از ۱۵ کشور خواهان واکسن جمهوری اسلامی هستند و این واکسن‌ها در مراکز جهانی آزمایش شده است.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در مدت کوتاه با وجود تحریم‌ها و فشارهای داخلی و خارجی توانست حجم تاب‌آوری ملت را افزایش دهد به طوری‌که بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد “ما هر تصمیمی که در منطقه بگیریم بدون نقش ایران پیشرفتی نخواهیم داشت و اگر این فشارهای جهانی که علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی تحمیل شده، سایر کشورها درگیر این فشارها می‌شد معلوم نبود می‌توانستند دوام بیاورند یا نه.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تمام اندیشمندان، جبهه مقاومت و جوانان دنیای بشریت، امید ایجاد کرده است افزود: دشمنان در تلاشند بگویند جمهوری اسلامی درجا زده و پیشرفت نکرده است در حالی‌که رهبری بارها فرمودند آینده بشریت به جامعه ما نگاه خواهد کرد و آینده متعلق به جمهوری اسلامی است همانطور که پیامبراکرم (ص) فرمودند اگر علم در ستاره ثریا باشد، انسان‌هایی از جغرافیای فارس به آن دست پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به شکوفایی و نوآوری‌های جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته و توسعه عدالت در جامعه خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مناطق حتی روستاها از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و سایر امکانات رفاهی برخوردارند و مستندات و سفرهای میدانی بنده از برخی کشورها نشان می‌دهد که ما متنعم‌ترین کشور جهان هستیم در حالی‌که برخی از مردمان دنیا هنوز با ذغال‌سنگ زندگی می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی، حذف ارز ترجیحی را یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم برشمرد که دولت‌های گذشته انجام ندادند، گفت: زمانی‌که ارز ترجیحی حذف نشده بود، عده‌ای از سوءاستفاده‌گران از دولت جهت واردات کالای اساسی و ضروری ارز ۴۲۰۰ می‌گرفتند اما یا فرار می‌کردند یا کالای غیرضروری وارد می‌کردند یا کالای مشابه وارد کرده یا حتی کالاهای وارد کرده را با ارز آزاد می‌فروختند.

امام جمعه رشت خطاب به فعالان بخش فرهنگی افزود: در بیان دغدغه‌ها سعی کنید سیاه‌نمایی نشود و در بیان مطالبات به ظرفیت پاسخ به آن مطالبات هم توجه کنید و بخشی‌نگر نباشید و بدانید فرهنگ رها شده نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه درباره مقابله با کشف حجاب نیز تصمیماتی در کشور اتخاذ شده است که اجرا خواهد شد، تصریح کرد: ان‌شاءالله به زودی این کشف حجاب‌ها هم جمع خواهد شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان و نوجوانان ما ضد دین نیستند، خاطرنشان کرد: حضور حماسه‌ساز مردم در یوم‌الله‌های مختلف و مراسمات مذهبی و اعتکاف نشان‌دهنده معرفت مردمی است.

Share