در پنجمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری جوانان صورت گرفت؛

راهیابی فیلم مستند «این پایان راه نیست»، از گیلان به بخش منتخب جشنواره میهودو ژاپن

فهرست دوم فیلم‌های برای دریافت جایزه مسابقه پنجمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری جوانان میهودو ژاپن در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ اعلام شد که فیلم مستند «این پایان راه نیست» از گیلان در بخش مسابقه مستند کوتاه که شامل ۴۵ فیلم می‌شود به رقابت خواهد پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فهرست دوم فیلم‌های برای دریافت جایزه مسابقه پنجمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری جوانان میهودو ژاپن در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ اعلام شد که فیلم مستند «این پایان راه نیست» از گیلان به کارگردانی همایون رضائی‌زاده به همراه ۶ فیلم دیگر ایرانی در بخش مسابقه مستند کوتاه که شامل ۴۵ فیلم می‌شود به رقابت خواهد پرداخت.

فیلم‌های منتخب در طول رویداد نمایش ۱۰ روزه از ۱۹ آوریل تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۲۱ فرودین الی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) اکران عمومی خواهند شد.

در اولین مرحله انتخابی این جشنواره ۶۱۹ اثر از مجموع شامل ۳۵۳۳ فیلم ارسالی از ۱۲۲ کشور بود انتخاب شده بودند.

از مجموع ۱۶۳ منتخب رسمی در بخش‌های مستند، روایی و فیلم‌هایی با موضوع موسیقی، ۱۸ فیلم برای دریافت جوایز بزرگ، طلا، نقره و برنز انتخاب خواهند شد که مجموعاً به ارزش ۱۳۷۰۰۰ دلار جایزه و بودجه دریافت می‌کنند. نتایج، طی مراسم اهدای جوایز در ۲۸ آوریل که در کیوشو ژاپن برگزار شد، اعلام خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری جوانان Meihodo یک جشنواره فیلم مستقل است که برای ترویج تلاش‌ها برای حفظ فرهنگ سنتی انسان‌گرایانه از سراسر جهان فعالیت می‌کند. همچنین هدف جشنواره حمایت از سازندگان جوان بین‌المللی با ایجاد بستری برای گفتگوهای فرهنگی بین تولیدکنندگان فیلم در سراسر جهان است.

مستند «این پایان راه نیست» که پیش از این موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شده بود و در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «قهرمان» در روسیه حضور داشته است، به مدت زمان ۳۴ دقیقه روایتگر زحمات و تلاش دو معلم مناطق عشایری و دور افتاده گیلان است که کرونا را پایان راه خود و جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط در تلاش هستند تا کلاس‌های درس را در فضای باز به دلیل نبود امکانات زیرساختی مانند نبود اینترنت و گوشی همراه تداوم داده و برگزار کنند.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: طراح و کارگردان: همایون رضایی‌زاده/ تصویربردار: مهدی (پارسا) کریمی/ تدوین: حمید فنایی/ صدابردار و مدیر تولید: شهریار رضایی‌زاده/ صداگذار: عرفان ابراهیمی/ تحقیق و پژوهش: همایون رضایی‌زاده/ تصحیح رنگ و نور: رضا تیموری/ عکاس: حسام جمشیدی/ تهیه‌کننده: الله‌کرم رضایی‌زاده با حمایت مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

پخش جهانی فیلم به عهده شرکت فیلم‌سازی اکسیر تصویر، به مدیریت سیدحامد نوبری می‌باشد.

Share