برای فیلم کوتاه «حباب»؛

یک گیلانی برنده جایزه فستیوال فیلم گرال‌ها در برزیل شد | درخشش فیلم کوتاه حباب

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، موفق شد که ۳ جایزه بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم گرال‌ها Gralha Film Festival کوردوبا در برزیل را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، موفق شد که ۳ جایزه بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم گرال‌ها Gralha Film Festival کوردوبا در برزیل را از آن خود کرد. جایزه بهترین مستند، بهترین کارگردانی مستند و بهترین تدوین فیلم مستند جوایزی هستند که فیلم حباب به عنوان نماینده ایران در این جشنواره کسب کرد. مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت آنلاین در تاریخ ۵ آوریل سال‌جاری برگزار شد.

فیلم کوتاه حباب، که به تهیه‌کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم بی‌وی» «LUTUSFILM BV» از کشور هلند و شرکت فیلم‌سازی «سیکا فیلم» تهیه شده است، روایت مردی است که کشور خود را بی‌خبر و خداحافظی ترک می‌کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد، «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از موفق شده بود که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی ۲۰۲۱ و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کودکان آریایی جیپور هندوستان ۲۰۲۱ و جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم مستقل برزیل و چندین جوایز دیگر از فستیوالهای جهانی فیلم را کسب کند.

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

حامد اریب هم اکنون مشغول تهیه و تولید فیلم‌های کوتاه اپیزودیک «قصه‌های مهیار» به تهیه‌کنندگی مهیار قاسمی‌پور می‌باشد که با همکاری بهترین هنرپیشه‌های گیلانی در حال تصویربرداری می‌باشد.

Share