دو گام دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی؛

تشکیل سازمان بازرگانی و تصویب مالیات بر عایدی سرمایه برای تحقق شعار سال

سخنگوی دولت گفت: با همکاری موثر مجلس و دولت و تسریع در تصمیم‌گیری درباره محورهای همکاری مشترک جهت تحقق شعار سال و توجه به حل مسائل اقتصادی است می‌توان گام‌های موثری برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«ضمن تشکر و استقبال از اعلام آمادگی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت در حل مشکلات اقتصادی و کنترل تورم، تردیدی نیست که در صورت همکاری همه دستگاه‌ها و با تکیه به ظرفیت های درونی کشور همه مشکلات قابل حل است و می‌توانیم برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید قدم‌های موثرتری برداریم.

در این خصوص با توجه به اولویت‌های زمانی چند اقدام اساسی می‌تواند به منظور همکاری‌های مشترک در این جهت قرار گیرد.

یکی از اقدامات مهم که دولت از سال گذشته آن را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، تشکیل سازمان بازرگانی یا تصویب طرح وزارت بازرگانی است که می‌تواند نقش مهمی در تنظیم بازار، جلوگیری از تورم و نظارت موثرتر بر بازار و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها داشته باشد.

اقدام مهم دیگر کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی در حوزه‌های مختلف است که این نیز به صورت مستقیم با سفره مردم و معیشت عمومی در ارتباط است.

اقدام دیگر بازنگری و اصلاح قوانین و به روزرسانی سازوکارهای مقابله با سوداگری و قاچاق خصوصا بررسی و تصویب لایحه دوفوریتی اصلاح قانون سازمان اموال تملیکی برای مبارزه با قاچاق و طرح مهم مالیات بر عایدی سرمایه است که برای جلوگیری از سوداگری در بازارهایی همچون خودرو، ارز و مسکن موثر است و نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.

امید است با همکاری موثر مجلس و دولت و تسریع در تصمیم گیری در خصوص محورهای همکاری مشترک برای تحقق شعار سال و توجه به اولویت اساسی مردم که حل مسائل اقتصادی است گام‌های موثری برداشت.»

Share