به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران؛

تداوم رویکرد خصمانه غرب علیه ایران؛ تحریم ۸ فرد و ۲ نهاد ایرانی از سوی کانادا

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای مدعی شد این تحریم‌ها ناقضان حقوق بشر و مقام‌های ارشد ایرانی را که در پیشبرد تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک نقش داشتند، هدف قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شد این تحریم‌ها ناقضان حقوق بشر و مقام‌های ارشد ایرانی را که در پیشبرد تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک نقش داشتند، هدف قرار می‌دهد.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا در این بیانیه از ایران خواسته است «اعمال خشونت‌آمیز فشار علیه مردم این کشور را متوقف کرده و به خواسته‌های آن‌ها با حسن نیت بپردازد.»

این در حالی است که کشورهای غربی طی روزهای گذشته در مقابل برخورد خشونت بار پلیس فرانسه با معترضان سکوت کرده و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به بحران سیاسی فلسطین اشغالی و اعتصاب سراسری علیه تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی گفت که بروکسل درباره آنچه او مسائل داخلی (رژیم) اسرائیل نامید، دخالت نمی‌کند.

به گزارش رویترز، تحریم‌های جدید کانادا دهمین بسته از اکتبر سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه‌ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

Share