برایان هوک‌ بازهم ایران را تهدید کرد:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش خواهد یافت | اقتصاد ایران ضعیف‌تر هم خواهد شد

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، «برایان هوک‌» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری از تشدید تحریم‌ها علیه ایران سخن گفت.

برایان هوک در این نشست خبری با اعلام اینکه دولت متبوعش قصد دارد در سال آینده میلادی بر شدت تحریم‌های خود علیه ایران بیفزاید، مدعی شد: «اقتصاد ایران بر اثر تحریم‌های ما ضعیف شده و با افزایش تحریم‌ها در سال ۲۰۲۰ ضعیف‌تر هم خواهد شد. نرخ رشد اقتصادی ایران در حال حاضر منفی ۱۰، ۱۱، ۱۲ درصد یا چیزی در این حدود است.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در حالی ایران را به افزایش تحریم‌ها تهدید می‌کند که بنا بر اذعان کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی، اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه به تخلیه اثر تحریم‌ها، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ به ثبات نسبی برسد و در سال ۲۰۲۱ نیز رشد مثبت را تجربه کند.

Share