یادگاری‌هایی کثیف با بوی بد؛

بیش از یک میلیون تن زباله سوغات مسافران نوروزی برای گیلان | آسیب به طبیعت با رهاسازی زباله

عشوری با بیان اینکه نوروز هر سال حدود چهار میلیون نفر به این استان شمالی مسافرت می‌کنند، گفت: در گیلان با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه بین ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با ورود گردشگران در ایام نوروز، بیش از یک میلیون تن زباله به مجموع زباله‌های تولیدی افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش ۴ برابری حجم زباله تولید شده در استان پس از خروج مسافران نوروزی خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه نوروز هر سال حدود چهار میلیون نفر به این استان شمالی مسافرت می‌کنند، گفت: در گیلان با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه بین ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با ورود گردشگران در ایام نوروز، بیش از یک میلیون تن زباله به مجموع زباله‌های تولیدی افزوده می‌شود که ۷۰ درصد آن، زباله‌تر و ۳۰ درصد هم زباله خشک است.

حمزه عشوری افزود: حدود ۱۰ درصد زباله‌های گیلان در ۲ کارخانه کمپوست استان در رشت و انزلی بازیافت می‌شود، ۲۰ درصد زباله‌ها مربوط به روستاهاست که در همان روستا مدیریت و به کود آلی تبدیل می‌شود و ۷۰ درصد دیگر هم در مکان‌های تعیین شده دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این زباله‌ها از سوی گردشگران در دامن طبیعت رها می‌شود گفت: متاسفانه گردشگران و مسافران زباله‌ها را در مناطقی مثل ساحل، جنگل، پارک‌ها و حتی حاشیه جاده‌ها رها می‌کنند که به محیط زیست آسیب وارد می‌شود.

Share