مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛

بازتعریف مسیرهای گردشگری برای رفاه حال مسافران نوروزی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ساماندهی سفر با بازتعریف مسیرهای گردشگری برای رفاه حال مسافران ضرورت دارد، گفت: برنامه نقاله خوانی در قلعه رودخان اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، ولی جهانی با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تقارن این دو ایام موجب رونق بخشی گردشگری تفریحی – مذهبی در گیلان شده است.

وی با بیان اینکه گیلان مملو از ظرفیت‌های گردشگری سیاحتی – زیارتی است، افزود: مسیر گردشگری جنگلی، کوهستانی، تفریحی و مذهبی امام زاده اسحاق و امام زاده ابراهیم (ع) به منظور انجام سفر و بازدید مسافران نوروزی مورد تاکید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ساماندهی سفر با تعریف مسیرهای گردشگری برای رفاه حال مسافران و گردشگران ضرورت دارد، گفت: ساماندهی محورهای گردشگری موجب می‌شود تا مسافران و گردشگران فقط به یک نقطه گردشگری متمرکز نکنند و از سایر ظرفیت‌های ارزشمند این استان استفاده کنند.

جهانی ادامه داد: مسیر زیبای کوهستانی و جنگلی امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحاق (ع) می‌تواند یک سفر پر جاذبه طبیعی و مذهبی و خاطره انگیز برای مسافران رقم بزند.

بازدید ۱۰ هزار مسافر نوروزی از بنای تاریخی قلعه رودخان

وی همچنین از برگزاری برنامه آئینی نقاله خوانی در بنای تاریخی قلعه رودخان خبر داد و افزود: همزمان با استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران نوروزی از قلعه رودخان فومن، برنامه آئینی نقاله خوانی در این بنای تاریخی اجرا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از بازدید ۱۰ هزار مسافر نوروزی از به بنای تاریخی قلعه رودخان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مسافرین فقط در ظرف یک روز از این بنای تاریخی دیدن کردند که در نوع خود آماری کم نظیر است.

جهانی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آئینی در اماکن تاریخی جهت استفاده مسافران و گردشگران، بیان کرد: اجرای برنامه‌های آئینی، نقاله و پرده خوانی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برای مسافران در قلعه رودخان بوده است.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از اماکن طبیعی و تاریخی، افزود: بهینه سازی و توسعه زیرساخت‌های مسیر منتهی به بنای تاریخی قلعه رودخان ضرورت دارد.

Share