نوروز ۱۴۰۲ با منطقه آزاد انزلی؛

اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی، مذهبی، نمایشگاهی در نوروز رمضانی در منطقه آزاد انزلی

ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر سازمان در راستای بهره برداری حداکثری از فرصت همزمانی نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان که نخستین تلاقی خجسته دو بهار طبیعت و قرآن در قرن پانزدهم محسوب می شود، ۱۲ برنامه فرهنگی، مذهبی، نمایشگاهی را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و گروه های مذهبی استان گیلان برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر این سازمان در راستای بهره برداری حداکثری از فرصت همزمانی نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان که نخستین تلاقی خجسته دو بهار طبیعت و قرآن در قرن پانزدهم محسوب می شود، ۱۲ برنامه فرهنگی، مذهبی، نمایشگاهی را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و گروه های مذهبی استان گیلان برگزار می کند.

 براین اساس برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری و استانی تحت عنوان آیه های نور، که در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد ساحلی منطقه تشکیل می شود، نخستین برنامه رمضانی این سازمان در نوروز ۱۴۰۲ می باشد.

از سوی دیگر به منظور تأمین شرایط لازم جهت عمل به فریضه نماز جماعت، با بازسازی گنبد آسمان، از این مکان به عنوان نمازخانه ساحلی به صورت موقت استفاده شده و نماز جماعت همه روزه در آن برقرار می باشد.

بنابراین گزارش غرفه های نمایشگاهی و فروشگاهی عرضه کتب مذهبی، دینی و همچنین ارائه محصولات فرهنگی به ویژه کالاها و محصولات حوزه عفاف و حجاب دیگر برنامه‌های کاری سازمان منطقه آزاد انزلی جهت غنا بخشی به دوره زمانی حضور گردشگران نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان است.

در عین حال در تعطیلات نوروزی ایستگاه زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب جهت فرهنگ سازی رعایت شاخص‌های حجاب برای مردان و زنان، در مسیر قانون‌گرایی و حرمت نهادن به هنجارهای فرهنگی-اجتماعی در فاز تجارت و گردشگری منطقه برپا می شود.

برنامه دیگر مناسبتی ماه مبارک رمضان این سازمان، برپایی موکب افطار با همکاری گروه های فرهنگی جهت اشاعه فرهنگ روزه داری و افطار ساده به مسافرین نوروز ۱۴۰۲ است که در محدوده گردشگری منطقه به خدمات رسانی می پردازد.

در حوزه برنامه‌های تبلیغاتی و فرهنگی ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری برنامه های آئینی و نمایش سنتی متناسب با نوروز و ماه رمضان و همچنین پخش برنامه‌های فرهنگی ویژه این ماه مبارک، در رادیو محیطی موج آزاد منطقه آزاد انزلی بهمراه اجرای تبلیغات محیطی جهت آشنایی و فرهنگ سازی شاخص های عفاف و حجاب و رعایت حرمت ماه رمضان را در دستور کار قرار داده است.

بنابراین گزارش به منظور رفاه حال مسافران نوروزی و تسهیل خدمات رسانی، با هماهنگی اداره امکان نیروی انتظامی استان فعالیت رستوران ها و اغذیه فروشی های منطقه مجاز می باشد.

از وجوه تمایز برنامه های نوروز رمضانی منطقه آزاد انزلی حضور فعالان فرهنگی با اجرای برنامه های شاد و متنوع در ساحل منطقه جهت انتقال آموزه های دینی، مذهبی در قالب های نمایشی، مسابقه ای و ….به خانواده های حاضر در فاز تجارت و گردشگری منطقه و همچنین انجام نظارت و پایش های مستمر بر کیفیت خدمات رسانی و ارائه کالاها به گردشگران با همکاری تشکل های بخش خصوصی و مجتمع های تجاری منطقه است.

Share