رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان:

خالص فروشی شیرینی بدون جعبه در گیلان الزامی شد | گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ گزارش کنید

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گفت: بر اساس ابلاغیه موسسه استاندارد و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان، خالص فروشی شیرینی الزامی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گفت: بر اساس ابلاغیه موسسه استاندارد و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان، خالص فروشی شیرینی الزامی شد.

تیمور پورحیدری در اولین جلسه کمیسیون نظارت سال جدید با تاکید بر توجه ویژه به شعار سال اظهار داشت: قیمت‌گذاری خودسرانه باعث تورم مضاعف و پرداخت هزینه مازاد به مردم می‌شود که کنترل آن در بسیاری از موارد با نظارت دقیق امکان‌پذیر است. وی با تأسی از فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد: بسیاری از اقلام مصرفی مردم دارای نرخ و قیمت مصوب است و عدول از قیمت مصوب قطعا تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد قانونی می‌باشد.

دکتر پورحیدری به تفاوت قیمت مقوا و جعبه شیرینی و خودشیرینی اشاره نمود و گفت: قیمت شیرینی پس از این تاریخ بر اساس ابلاغ مصوبه به اتحادیه مربوطه و پیامک ارسال شده از طرف اتاق اصناف به صورت مجزا و بدون کارتن محاسبه خواهد شد وعدم رعایت این مصوبه مشمول جریمه و سایر مجازات صنفی خواهد بود.

وی اضافه کرد: فروشندگان شیرینی در راستای حقوق مصرف کنندگان مکلفند از جعبه‌های استاندارد و فاقد آلودگی‌های مضر و مخصوص مواد خوراکی استفاده نمایند.

وی تشریح کرد: چنانچه شهروندان پس از این تاریخ به شیرینی فروشی مراجعه نمایند و قیمت جعبه شیرینی و خود شیرینی به تفکیک محاسبه نشد می‌تواند این تخلف را به عنوان گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.

مدیرکل صمت گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت انصاف و تعهد در سطح بازار تاکید کرد و گفت: قطعاً با همراهی همه اقشار مردم می‌توانیم ضمن رونق اقتصادی، فشارهای تورمی را تا سر حد امکان کاهش دهیم.

Share