در جلسه شورای شهر لاهیجان مطرح شد؛

پیگیری مدیریت شهری برای تأسیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری لاهیجان

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: از امام جمعه شهرستان لاهیجان و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان تقاضا داریم با توجه به اینکه لاهیجان پتانسیل لازم برای ایجادسازمان فرهنگی ورزشی را داراست، در این خصوص با رایزنی با مسئولین استانی در جهت رفع این مشکل کمک نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای شهر لاهیجان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی، امام جمعه شهرستان لاهیجان و رضا زنده‌دل، شهردار لاهیجان با موضوع تاسیس سازمان، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری لاهیجان برگزار شد.

بهمن کنعانی، رئیس شورای شهر لاهیجان با قدردانی از حضور حجت‌الاسلام سلیمانی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان، اظهار داشت: شهر لاهیجان با توجه به قدمت و پیشینه فرهنگی ظرفیت آن را دارد تادر جهت ارتقای سطح فرهنگی و شناساندن تاریخ کهن این سرزمین اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

وی گفت: شهرداری‌ها بعنوان سازمانی مردم نهاد با آحاد مردم از طیف‌های مختلف سرو کار دارند و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بعنوان بازوی فرهنگی شهر می‌تواند فعالیت گسترده‌ای با همکاری دستگاههایی همچون بهزیستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد در جهت رشد و ارتقای مسایل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی داشته باشد.

کنعانی افزود: براساس قانون شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت می‌توانند سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی داشته باشد و با توجه به این منع قانونی به لحاظ جمعیتی، لاهیجان با مشکل مواجه است.

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: از امام جمعه شهرستان لاهیجان و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان تقاضا داریم با توجه به اینکه لاهیجان پتانسیل لازم برای ایجادسازمان فرهنگی ورزشی را داراست، در این خصوص با رایزنی با مسئولین استانی در جهت رفع این مشکل کمک نمایند.

شهردار لاهیجان نیز اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها با دارا بودن اختیارات اداری و مالی و با همکاری سایر دستگاههای اجرایی فعال در این حوزه به عنوان سازمانی وابسته به شهرداری می‌تواند منشاء تغییرات و تاثیرات بسزایی قرار گیرد.

زنده‌دل برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت بر امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و افزایش انسجام اجتماعی، تدوین تمهیدات لازم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهررا از جمله وظایف این سازمان در شهرداری‌ها عنوان نمود.

فرشید فلاح‌مجد، عضو شورای شهر لاهیجان نیز اظهار داشت: نهاد مردمی شورا، پل ارتباطی مردم و مسئولین و دستگاههای اجرایی است و از سال ۷۸ با تأسیس نهاد شورا، اتفاقات خوبی در شهر لاهیجان رخ داده است که اثراتش ماندگار است.

فلاح‌مجد افزود: احداث تله کابین، سالن ۴۰۰۰ نفری شهدا، زمین فوتبال عاقلیه، باغ نارنج و ده‌ها خدمت ماندگار دیگر از اقدامات خوب مدیریت شهری در طول ادوار مختلف بوده و هم اکنون آزادسازی کامل جزیره و پروژه تالاب حاجی آباد از برنامه‌های مدیریت شهری در حال حاضر است.

وی گفت: امیدواریم با تأسیس این سازمان وابسته به شهرداری اقدامات ماندگاری در حوزه فرهنگی رخ دهد و شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش لاهیجان در کلیه زمینه‌ها باشیم.

محمد ایدرم، نائب رئیس شورای شهر با بیان اینکه لاهیجان در حال توسعه است و باید علاوه بر توجه به مسائل خدماتی و عمرانی به مسایل فرهنگی و اجتماعی شهر توجه شود و نباید این مسائل مغفول بماند.

وی گفت: در طی سال شهرداری در ایام مختلف با ارگان‌ها و نهادهای شهری همکاری می‌کند و برای انجام امور فرهنگی شهر مساعدت مالی دارد. چنانچه این سازمان در شهرداری تأسیس شود تمام ماموریتهای فرهنگی منسجم شده و از موازی کاری‌های فرهنگی در شهر جلوگیری می‌شود.

ایدرم ابراز امیدواری نمود تا در سال آینده با همکاری و همدلی کلیه مسئولین و مدیریت شهری پروژه‌های بزرگی در لاهیجان اجرا شود.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان نیز اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی در لاهیجان رخ داده است و کافی نیست و لوازم این کفایت، بودجه است.

حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: شهرداری لاهیجان همواره به لحاظ مالی حامی ارگانها و نهادهای مختلف برای انجام امور فرهنگی بوده و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی جشنواره جوان خلاق، کمیته نخبگانی در بحث پسماند، محیط زیست و… را از جمله برنامه‌های فرهنگی لاهیجان بر شمرد و اظهار داشت: دفتر امام جمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان در حوزه فرهنگ و مسایل بنیادی شهر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و همواره حامی این برنامه‌ها خواهد بود.

Share