سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

وزش باد گرم و آتشی که به جان جنگل‌های ۴ شهرستان گیلان افتاد

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان امروز گفت: از ظهر امروز بر اثر وزش باد شدید، آتش در مناطق جنگلی لیلِ شهرستان لنگرود، خطبه سرا و جوکندان تالش، اسطلخ جان رودبار، سوتگوابر و آزارستانک سیاهکل گسترش یافت و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی برای خاموش کردن آتش در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان امروز گفت: از ظهر امروز بر اثر وزش باد شدید، آتش در مناطق جنگلی لیلِ شهرستان لنگرود، خطبه سرا و جوکندان تالش، اسطلخ جان رودبار، سوتگوابر و آزارستانک سیاهکل گسترش یافت و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی برای خاموش کردن آتش در این مناطق ادامه دارد.

سرخوش کرم زاده با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت این اداره کل تا مهار کامل آتش در این مناطق جنگلی حضور خواهند داشت افزود: این اتش سوزی‌ها به صورت لکه‌ای است، اما با توجه به تداوم وزش باد گرم امکان گسترش آن وجود دارد.

وی به مردم توصیه کرد: از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و عرصه‌های طبیعی به ویژه هنگام وزش باد خود داری کنند و در صورت مشاهده و یا اطلاع از آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ندای امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

Share