جهانی در حاشیه بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از نقاط مختلف رشت؛

در ورودی‌های هر شهر تا پایان سال آینده باید یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان به همراه معاون صنایع‌دستی وزارت در دومین روز از بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی از شهر رشت با حضور در کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با بانوان شاغل در این عرصه گفت و گو کرد و به بررسی نیازها و مشکلات آنان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی همزمان با بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، گفت: صنایع‌دستی از دیر باز تاثیر و نقش بسیار مهمی در اقتصاد مردم گیلان به ویژه برای بانوان داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نشستی که ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی با بانوان فعال صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مجموعه «گیل بانو» داشتند، گفت: تعامل بین هنرمندان جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات و ایجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاریابی تولیدات و صنایع‌دستی بانوان جز اولویت‌های سازمان است.

جهانی، با تاکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی گفت: بانوان توانمند استان با ارائه محصولات خود در جامعه و همچنین بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی موفق شدند گام مفیدی در زمینه درآمدزایی خود و خانواده‌شان بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی به صورت جدی از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور در ورودی‌های هر شهر تا پایان سال آینده باید یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود.

او در همین زمینه افزود: دولت بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تأکید دارد و در همین راستا در وزارت میراث‌فرهنگی شاهد برنامه‌های بسیار جامع برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی هستیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش تداوم یابد.

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به منظور بررسی امکانات و توانمندی‌های شهر رشت جهت ثبت در شبکه جهانی شهرهای صنایع‌دستی، از شهر رشت بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی ریاست و اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت انجام شد، ارزیابان از پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت(شهرداری رشت) و ساختمان صنایع‌دستی رشت بازدید کردند.

 

Share