حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با کریستین امان پور؛

در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز کسی دستگیر نشد | پنجره توافق برای همیشه باز نخواهد بود

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با شبکه سی‌.ان‌.ان تصریح کرد: ما از طریق میانجی‌ها به آمریکا گفته‌ایم که ما در مسیر حصول توافق قرار داریم اما اگر مجلس ایران قانون جدیدی اتخاذ کند، آنوقت باید مطابق با مصوبه مجلس عمل کنیم. پس پنجره توافق همچنان باز است اما برای همیشه باز نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان،گزارش‌های اخیر این رسانه آمریکایی درباره اغتشاشات در ایران را «جهت‌دار و نادرست» دانست.

“کریستین امان‌پور” مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کرده است، ادعاهای این شبکه تلویزیونی درباره ناآرامی ها و اغتشاشات در ایران را تکرار و ادعا کرد که شمار زیادی از افراد در “تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز” در ایران دستگیر شده‌ و سپس مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به مجری سی ان ان، دستگیری معترضان در “تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز” را رد و تاکید کرد: هیچ‌ فردی در تظاهرات‌ های مسالمت‌آمیز دستگیر نشده است.

امیرعبداللهیان در این مصاحبه که بخش هایی از آن منتشر شده است، تصریح کرد در تظاهراتی که به خشونت کشیده شد و افرادی از خارج ایران در آن دخالت داشتند و اقدام به قتل نیروهای پلیس کردند، تعدادی دستگیر شدند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده متهمان این اغتشاشات گفت که پس از این فرمان همه دستگیرشدگان، به جز کسانی که مرتکب قتل شده اند و شاکی دارند، آزاد شدند.

امیرعبداللهیان ادعاها در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره تجاوز به افراد بازداشت شده را رد کرد و آنها را ” بی‌اساس” دانست و در پاسخ به مجری سی ان ان که ادعا کرد با “یک روحانی در داخل ایران” در این خصوص گفتگو کرده است، اظهار داشت: سی ان ان گاهی اوقات گزارش‌های جهت‌دار و نادرست منتشر می کند.

بر اساس آنچه شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا از مصاحبه خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ژنو منتشر کرده است، این مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دعوت ایران از رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران گفت: رابطه ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسیر صحیح و طبیعی خود قرار دارد.

وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با استفاده از واسطه ها, به صراحت به آمریکایی ها اعلام کرده ایم که همچنان در مسیر توافق قرار داریم.

این مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران در عین حال تصریح کرد: اما اگر مجلس ایران قانون جدیدی تصویب بکند ما باید از قانون پارلمان حمایت کنیم.لذا پنجره برای توافق همچنان باز است اما این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند.

امیر عبداللهیان افزود: طرف آمریکایی از طریق کانال‌های دیپلماتیک، پیام‌های مثبتی (در ارتباط با مذاکرات) ارسال کرده است اما در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای، اظهاراتی زا مطرح می‌کنند که کاملا متفاوت است.

Share