رئیس جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد؛

تغییر اقلیم به گیلان رسیده است | درختکاری مطالبه مردمی شود

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، پیامدهای تغییر اقلیم را در کاهش بارش ها دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تغییر اقلیم به گیلان سرسبز ما نیز رسیده و شاهد کاهش برف و باران در پاییز و زمستان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صالح محمدی امروز در آیین آغاز هفته درختکاری که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را نقطه عطفی در منابع طبیعی کشور دانست و اظهار کرد: فرهنگ کهن ایرانی و آموزه های دینی ما با درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی عجین شده است.

وی زندگی انسان را وابسته به درخت دانست و تصریح کرد: هر درخت بزرگ در سال ۲۳ کیلوگرم دی اکسید کربن را جذب می کند و ۲۷۰۰ کیلوگرم اکسیژن را به طبیعت باز می گردازند که نیاز سالانه دو انسان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کره زمین با پدیده گرمایش و تغییر اقلیم مواجه شده است، عنوان کرد: قطعا درختکاری اثرات گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

محمدی، پیامدهای تغییر اقلیم را در کاهش بارش ها دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تغییر اقلیم به گیلان سرسبز ما نیز رسیده و شاهد کاهش برف و باران در پاییز و زمستان هستیم.

وی خواستار فرهنگ سازی درختکاری شد از سنین پایین شد و بیان کرد: دستگاه های فرهنگی به ویژه مدارس و دانشگاه ها باید فرهنگ منابع طبیعی را به مطالبه مردمی و معارف عمومی تبدیل کنند و نسل جوان و نوجوان علاوه بر حفاظت از جنگل ها و مراتع، به توسعه منابع طبیعی نیز کمک کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پایداری سرزمین ما بستگی به جنگل ها و مراتع دارد، گفت: پوشش گیاهی و فضای سبز آرامش را برای انسان به ارمغان می آورد و از گرمایش کره زمین جلوگیری می کند.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان نیز، ضمن قدردانی از دست اندرکاران منابع طبیعی جهت درختکاری در باغ موزه دفاع مقدس، یادآور شد: امروزه با مشکلات ناشی از تراکم جمعیت و آلوگی هوا و تغییر اقلیم و کاهش بارش ها مواجه هستیم.

وی تامین اکسیژن و جلوگیری از وقوع سیلاب را از جمله آثار مثبت درختکاری دانست و بیان کرد: سرانه فضای سبز در جهان ۰.۶۵ درصد و در کشور ما ۰.۲ درصد است که اهمیت اهتمام در امر درختکاری را نشان می دهد.

Share