در دومین روز از بررسی رزومه کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت مطرح شد:

بررسی برنامه های محمدرضا خانی، رضا کاسی و مهدی صفرخانلو سه کاندیدای شهرداری رشت

در دومین روز از بررسی رزومه کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت به مباحثی از جمله شناسایی آسیب ها در حوزه مدیریت شهری ، اجرای طرح خمس و عدم همخوانی دخل و خرج شهرداری اشاره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دومین روز از بررسی رزومه افراد کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه با توجه به‌عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسه امروز به منظور اینکه حقی از داوطلبان احراز جایگاه شهرداری رشت تضییع نشود و تمامی اعضای شورا نیز از مباحث مطرح شده توسط افراد مطلع شوند تمامی صحبت‌های طرح شده توسط دواطلبین احراز جایگاه شهردار رشت امروز توسط دوربین ضبط و به اطلاع اعضای غائب شورا رسانده می‌شود تا در زمان تصمیم گیری نهایی با شناخت و آگاهی کامل اقدام کنند.

جایگاه رشت بر اساس استانداردها

پس از سخنان رئیس شورای شهر رشت، نخستین داوطلب تصدی جایگاه شهردار رشت در دومین روز از بررسی رزومه افراد کاندیدای این پُست اظهار کرد: بنده اهل کرمان هستم و مدرک تحصیلی بنده کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است.

وی با بیان اینکه بنده در جایگاه‌های مختلف از جمله معاونت برنامه ریزی شهرداری قم مشغول فعالیت بودم افزود: در حال حاضر نیز در جایگاه شهردار منطقه یک قم فعالیت می‌کنم و بنده از همان ابتدا که استیضاح شهردار رشت انجام شد رزومه‌ام را به رشت ارسال کردم.

محمد رضا خانی به انتقال تجارب از شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم در سال ۹۳ دارای مشخصه‌های خاصی بود و به واسطه برخی از مشکلات دارای ساختار مناسبی نبود و پرونده‌های مختلفی از سوی بازرسی در آن سال تشکیل شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری قم دارای یک ساختار منسجم و شایسته است افزود: پرسنل شهرداری قم بالغ بر سه هزار نفر به حدود یکهزار و اندی نفر رسیده است.

داوطلب تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه برای دستیابی به مدیریت جامع شهری باید برنامه ریزی‌هایی انجام داد افزود: باید در ابتدا وضعیت موجود را شناسایی کنیم و ببینیم که جایگاه شهر ما بر اساس استانداردهای موجود و روز دنیا در کجا قرار دارد،

محمد رضا خانی با تاکید به اینکه برای تحقق این امر باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشیم بیان کرد: پس از شناسایی وضع موجود باید آسیب‌شناسی و علت ضعف‌ها را پیدا کنیم و معتقدم چشم‌انداز مدیریت شهری باید مورد وثوق تمام ارگان‌های استان باشد و در حال حاضر در شهر قم به یک چشم‌انداز واحد شهری رسیده ایم.

وی به تقسیم‌بندی اهداف شهری اشاره کرد و گفت: اهداف باید به سه حوزه خرد و میانی و کلان تقسیم شود و در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز باید دقت داشته باشیم تا در تحقق بودجه نیز با مشکلاتی مواجه نشویم.

دومین کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در دومین روز از بررسی رزومه‌های افراد کاندیدای این پست با حضور در ساختمان شورای رشت، در مقابل جمع حاضر شورا اظهار کرد: بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی از دانشگاه علم و صنعت هستم و سال‌های فراوانی در جایگاه‌های مختلف مشغول فعالیت بودم.

رضا کاسی با بیان اینکه از سال ۸۲ به عضویت سازمان مهندسی گیلان درآمدم افزود: در سال ۷۴ معاون حفظ و احیا بودم و سال‌ها در استان گیلان سابقه همکاری داشتم و مهمانسرای بوعلی مخابرات قزوین نیز جزو فعالیت‌های کاری بنده است.

وی با تاکید به اینکه خلا قانونی در مدیریت جامع شهری مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند بیان کرد: با تصویب این قانون، مدیریت شهری با قدرت و آرامش خاطر بیشتری می‌تواند به فعالیت بپردازد و فقدان مدیریت جامع شهری همانند این است که سربازی را بدون ادوات جنگی به جنگ بفرستند.

در ادامه کلیاتی از طرحهای پیشنهادی برای ایجاد درآمد پایدار مطرح کردند.

بومی بودن جزو شاخصه‌ها نیست

سومین کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت نیز در این روز با اشاره به اینکه شورای شهر رشت به لحاظ سطح علمی و جایگاه اجتماعی جزو شوراهای برتر کشور است اظهار کرد: بنده معتقدم یک فرد غیر بومی نیز چندین روز در یک شهر حضور داشته باشد تبدیل به یک فرد آشنا به محیط می‌شود.
مهدی صفر خانلو با بیان اینکه بومی بودن به نظر بنده نباید جزو شاخصه‌ها باشد افزود: از اینکه شورا اجازه داده است که بنده نیز به عنوان یک فرد غیر بومی در این مرحله از ارائه برنامه حضور پیدا کنم ممنون هستم.

داوطلب احراز پست شهردار رشت با تاکید به اینکه این روزها دخل و خرج شهرداری‌ها یکی نیست بیان کرد: بنده معتقدم صرفا اینکه بنده دکتری شهرسازی داشته باشم نمی‌تواند چندان تاثیر گذار باشد و موارد دیگری از جمله ارتباطات قوی نیز لازمه این جایگاه است.

صفر خانلو با اشاره به اینکه برخی چهارصد صفحه رزومه ارائه می‌کنند اما پس از آن با نگاهی به عملکرد چندساله آنان متوجه می‌شویم که حتی چهار سطر از برنامه‌ها را اجرایی نکرده است تصریح کرد: شهر تهران بالغ بر شانزده هزار اتوبوس دارد که بخشی نیز فرسوده هستند و بنده چنانچه به عنوان یار دوازدهم شورا و نوکر مردم در جایگاه شهردار رشت قرار بگیرم با ارتباطاتی که وجود دارد می‌توانیم مشکلاتی از جمله دغدغه‌های حوزه حمل و نقل را برطرف کنیم.

وی به وضعیت زباله‌های سراوان اشاره کرد وگفت: این موضوع نیازمند ارتباطات است و بنده در دو شهر کشور نیز از این بابت ورود کرده‌ام و چنانچه به عنوان شهردار رشت انتخاب شوم می‌توانم با بهره مندی از ظرفیت تیم‌های داخلی و خارجی این مشکل را برطرف کنم و بنده کلمه‌ای به عنوان (نمی شود) نمیشناسم و در صورت انتخاب شدن برای این جایگاه تمام تلاشم را برای رفع مشکلات به کار می‌گیرم.

محمد حسین واثق کارگرنیا، هادی رمضانی، نادر حسینی، سید حسین رضویان، علیرضا تاج شهرستانی، سید شمس شفیعی و حسن کریمی کرنق اعضای شورای حاضر در دومین جلسه بررسی رزومه‌های کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت بودند.

Share