سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد؛

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی از شنبه ۶ اسفنده ماه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از ساعت ۱۲ ظهر فردا شنبه (۶ اسفند ماه) برای ثبت درخواست خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توئیتی در فضای مجازی از آغاز ثبت نام خرید خودروهای وارداتی خبر داد.

در این توئیت آمده است:

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی شنبه ۶ اسفنده ماه از ساعت ۱۲ به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده ثبت نام کنند،زمان ثبت نام اولویت محسوب نمی شود.

به گفته قالیباف از روز شنبه به مدت یک هفته  متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کنند. شرایط ثبت نام اینگونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد، در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد و همچنین دارای پلاک خودروی فعال نباشد و ۵۰۰ میلیون تومان هم باید در حساب خودش، به صورت بلوکه شده داشته باشد.

وی افزود: زمانی که این شرایط احراز شد متقاضی می‌تواند در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کند.  بعد از اتمام مهلت ثبت نام در طول چند روز این شرایط باید احراز شود و سپس وارد مرحله قرعه کشی اولویت خواهند شد یعنی قرعه کشی اولویت یک تا صدهزار دستگاه خودرو، زیرا وعده کرده بودند تا پایان سال یکصدهزار دستگاه خودروی وارداتی به فروش برسانیم بنابراین از رتبه یک متقاضیان تا صدهزار اولویت بندی خواهند شد و پس از آن عرضه‌ها در این سامانه شروع خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: عرضه خودرو‌های وارداتی به تدریج خواهد بود و با تاخیر سه ماهه، البته تحویل فوری هم خواهیم داشت، اما عمدتا تحویل خودرو سه ماهه است.

وی بیان داشت: در مرحله نخست خودرو‌های وارداتی زیر ۱۰ هزار یورو عرضه خواهد بود، اما شرکت‌هایی با خودرو‌های قیمت بالاتر هم وجود دارند، اما تعدادشان کمتر است و زیر ۲۰ هزار یورو خواهد بود.

Share