فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف ۷۵۶ فقره سرقت و دستگیری ۶۶۰ سارق و مالخر در گیلان|رتبه ۱۴ گیلان در وقوع سرقت

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف ۷۵۶ فقره انواع سرقت و دستگیری ۶۶۰ سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان گفت: اجرای طرح‌های مقابله با سرقت به منظور ارتقاء احساس امنیت شهروندان استمرار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف ۷۵۶ فقره انواع سرقت و دستگیری ۶۶۰ سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان، گفت: اجرای طرح‌های مقابله با سرقت به منظور ارتقاء احساس امنیت شهروندان استمرار خواهد داشت.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اجرای طرح ۱۰ روزه مبارزه با سرقت در استان اظهار داشت: در این مدت بیش از ۹۰ فقره سرقت منزل، ۱۹ فقره سرقت مغازه در استان کشف و ۱۳۵ متهم در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۱۵۳ فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی کشف و ۱۶۰ متهم نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند، افزود: با دستگیری ۳۸ سارق، ۴۶ دستگاه وسائط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از مخفیگاه این متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه به کشف ۷۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۱۵ فقره سرقت احشام، ۱۹۷ فقره سرقت کابل و تجهیزات انتقال نیرو، ۱۵۸ فقره سرقت‌های خرد اشاره کرد و بیان داشت: ۳۳۲ متهم در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف ۷۵۶ فقره انواع سرقت و دستگیری ۶۶۰ سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان گفت: اجرای طرح‌های مقابله با سرقت به منظور ارتقاء احساس امنیت شهروندان استمرار خواهد داشت.

سردار ملکی در ادامه به رتبه ۱۴ گیلان در بحث وقوع سرقت اشاره کرد و گفت: گیلان از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص استراد امواد مسروقه به صاحبان آن‌ها نیز افزود: صاحبان اموال مسروقه شناسایی و این اموال طی مراحل قانونی به صاحبان آن‌ها مسترد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۶ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان کشف شده است، بیان داشت: پلیس گیلان رتبه ۵ کشور را بحث کشفیات به خود اختصاص داده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه در اجرای طرح ۱۰ روزه مبارزه با سرقت، ۵۷ مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شده‌اند از رسیدگی خارج از نوبت به سرقت‌های مهم در استان با تعامل قضائی خبر داد.

سردار ملکی، پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان‌عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

Share