محمد دهقان در جمع مردم رشت؛

یکی از کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا هستیم | ۲۲ بهمن پرافتخارترین روز در تاریخ ملت است

معاون رئیس جمهور، یوم الله ۲۲ بهمن را پرافتخارترین روز تاریخ ملت ایران دانست و افزود: در چنین روزی ملت ایران با انقلاب خودشان یک رژیم سراپا فاسد و وابسته و مزدور و مستبد را از این کشور بیرون کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دهقان امروز در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن که در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و مدافع امنیت و مدافع سلامت، اظهار کرد: در برابر همه آنهایی که در راه انقلاب و پیروزی انقلاب و دوام انقلاب مقاومت کردند و جان خود را بخشیدند، سر تعظیم فرود می آوریم.

وی یوم الله ۲۲ بهمن را پرافتخارترین روز تاریخ ملت ایران دانست و افزود: در چنین روزی ملت ایران با انقلاب خودشان یک رژیم سراپا فاسد و وابسته و مزدور و مستبد را از این کشور بر کندند و حکومت اسلامی و حکومت دینی و حکومت مردمی را مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات مردم برپا کردند.

معاون حقوقی رئیس جمهور، با بیان اینکه شاه و وابستگانش که همه وجودشان پر از وابستگی و نفرت بود از کشور بیرون رانده شدند، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب شخصیتی الهی، مردمی، فیلسوف، فقیه، عالم، زاهد و با تقوا مانند امام خمینی(ره) به عنوان رهبر این کشور انتخاب شد. در واقع ملت ایران از رهبری پیروی کردند که زهد و تقوا و پارسایی او پرتوی از زهد و تقوا و پارسایی جدش امیرالمومنین علی(ع) بود.

دهقان مقام معظم رهبری را ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) دانست و تاکید کرد: رهبر معظم همان راه را با همان تقوا و پارسایی و زهد و درایت و شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم که در وجودشان تبلور دارد، ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور ملت به پیروزی رسیده و با حضور ملت در این سال ها طولانی داوم پیدا کرده است، گفت: دشمنان انقلاب از همان روزهای اول دشمنی را آغاز کردند و منافقین را به جان ملت انداختند و صدها نفر از مسئولان و هزاران نفر از مردم مومن و انقلابی را به خاک و خون کشیدند و حدود ۱۷ هزار نفر را شهید کردند.

معاون رئیس جمهور به طراحی چندین کودتا علیه انقلاب طراحی از جمله نوژه اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان برنامه هایی برای تجزیه ایران داشتند و پنج اقدام تجزیه طلبانه را در گوشه گوشه کشور طراحی کردند؛ دنبال این بودند که کردستان را از ایران جدا کنند؛ دنبال این بودند که با طراحی خلق آذربایجان، این بخش از کشور را جدا کنند، دنبال این بودند با طراحی خلق عرب خوزستان را جدا کنند؛ رفتند که بلوچستان را از کشور جدا کنند و توطئه های سنگینی را در قوم ترکمن ایجاد کردند و مردم مظلوم را به کام مرگ فرستادند تا ایران و نظام را متلاشی کنند، اما شکست خوردند.

وی آمریکا را برنامه ریزی اصلی هشت سال جنگ تحمیلی دانست و ادامه داد: همانگونه که منافقین شکست خوردند و کودتاها یکی پس از دیگری خنثی شد، عملیات های تجزیه طلبانه نیز با شکست مواجه شد و لذا دشمنان جنگ را با تحریک صدام نادان و ملعون بر کشور ما تحمیل کردند و آمریکا در وسط این میدان بود؛ می خواستند با جنگ تحمیلی ملت را فرو بپاشانند و نظام اسلامی را از بین ببرند، اما نه تنها پیروز نشدند، بلکه ملت ایران پیروز میدان جنگ شد و بزرگترین حماسه تاریخ ایران را آفرید.

دهقان، با بیان اینکه دشمن با وجود همه شکست ها دست از دشمنی خود با نظام اسلامی بر نداشته است، اضافه کرد: با وجود همه این دشمنی ها و فشارها و توطئه ها و دسیسه ها در طول ۴۴ سال گذشته، ملت ایران نه تنها دست از مقاومت برنداشته و نه تنها این کشور به عقب رانده نشده، بلکه پیشرفت های فوق العاده را رقم زده و در حین مقاومت حرکت رو به جلو را در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: امروز می توانیم ادعا کنیم که یکی از کشورهای بزرگ پیشرفته دنیا هستیم و علیرغم همه فشارها و توطئه ها، در عرصه های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و نظامی و موشکی و پزشکی نه تنها قابل قیاس با گذشته بلکه، قابل قیاس با بسیاری از کشورهای اطراف خودمان نیستیم و در رتبه های برتر دنیا قرار داریم و لذا این اندازه از پیشرفت و توسعه با وجود این همه فشارها، فوق العاده و معجزه آساست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فشار اقتصادی به ویژه در سال های گذشته بسیار بر زندگی مردم اثر گذاشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در دهه گذشته در اثر بی تدبیری و وابسته شدن اقتصاد کشور به مذاکرات با آمریکا، از نظر اقتصادی دچار اختلال شدیم.

وی دهه ۹۰ را دهه تعطیلی اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: آمریکا اقتصاد کشور را به مذاکرات پیوند زد و متاسفانه برخی از افراد داخلی هم در اثر جهالت یا در اثر خیانت اقتصاد کشور را شرطی کردند.

دهقان با اشاره افزایش قیمت دلار از ۳۰۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان و سقوط ۱۰ برابری ارزش پول ملی در دهه ۹۰، گفت: ملت ایران در جریان این شرایط به دره فقر فرو افتادند و امروز آثار این وضعیت را در زندگی و معیشت مردم شاهد هستیم؛ البته این اشتباه و خطای صورت گرفته توطئه آمریکا بود که برخی هم با این توطئه همراهی کردند، اما تاریخ از این جهالت و خیانت صورت گرفته در دهه ۹۰ که منجر به تعطیلی اقتصاد کشور شد نخواهد گذشت.

وی با اشاره به استقرار دولت مردمی سیزدهم با رای آحاد ملت و بازگشت کشور به مسیر اصلی خودش، یادآور شد: متاسفانه در دهه ۹۰ میانگین رشد اقتصادی کشور صفر و میانگین سرمایه گذاری زیر صفر بود، اما دولت سیزدهم در همین یک سال گذشته سعی کرد اشتباهات صورت گرفته را برطرف کند و لذا همه چیز در آمریکا و اروپا جست و جو نشد و اقتصاد کشور و روابط اقتصادی به غرب پیوند نخورد؛ البته دولت سیزدهم هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرد و همواره برای مذاکره و توافق منصفانه اعلام آمادگی کرد.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه دولت سیزدهم همه ظرفیت های اقتصادی کشور را معطوف به آمریکا و اروپا نکرده است، افزود: اگر یک دهم وقتی که در دهه اخیر صرف ارتباط با غرب شده، صرف تقویت روابط با همسایگان و کشورهای بزرگ منطقه می شد، این چنین فروپاشی اقتصادی را متحمل نمی شدیم و لذا دولت سیزدهم مسیر اشتباه گذشته را تغییر داد و در نخستین گام خود پیوستن به سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای را که یکی از بزرگترین سازمان های منطقه ای است و کشورهای بزرگ دنیا در آن عضو هستند را رقم زد که امضای ۵۰ سند افتخارآمیز با حفظ استقلال کشور را در پی داشت.

دهقان، ارتباط با کشورهای منطقه را یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: همکاری با سازمان اقتصادی اوراسیا یکی دیگر از کارهای بزرگ دولت سیزدهم بود که در این مدت کوتاه صورت گرفت؛ عملیاتی شدن پیمان ۲۵ ساله با چین، انعقاد موافقت نامه ۲۰ ساله با روسیه، تلاش برای اجرای پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه با کشورهای های منطقه و… از دیگر اقدامات است.

وی آخرین و مهمترین پیمان پولی کشور را با روسیه جهت کاهش نقش دلار در اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت توانسته در همین مدت کوتاه بستر رشد اقتصادی را فراهم کند و لذا شاهد احیای ۲۷۰۰ کارخانه بزرگ تولیدی بودیم و نرخ رشد اقتصادی کشور برای نخستین بار در دهه اخیر به چهار درصد رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به درک دولت از فشار اقتصادی بر مردم و تلاش برای اجرای برنامه های فوری و کوتاه مدت معیشت محور، تاکید کرد: دولت بر راه اندازی کالابرگ و تامین معیشت مردم از طریق یارانه ها و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اهتمام ویژه دارد؛ البته فشار دشمن در یک سال گذشته نیز کم نبوده که با هدف بی اثر کردن اقدامات دولت در دستور کار قرار دارد.

وی برنامه ریزی دشمن را با هدف متوقف کردن حرکت وحدت آمیز دولت و ملت در راه پیشرفت اقتصادی دانست و بیان کرد: دشمن سرویس های امنیتی و فرهنگی خودش را به راه انداخت و با صدها و هزاران شبکه صوتی و تصویری و مجازی تلاش کرد ذهن مردم را تخریب کند و لذا شاهد اغتشاشات پاییز امسال بودیم که برای از بین بردن وحدت ملت و رو در رو کردن مردم با هم طراحی شد، اما این توطئه نیز شکست خورد و عفو رهبری وضعیت جدیدی را در کشور قم زد.

دهقان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت کلمه، متذکر شد: وحدت همیشگی باید پایدار بماند و اقدام پدرانه رهبر انقلاب زمینه تقویت وحدت ملی و آغاز پیشرفت بزرگ کشور را فراهم کرد و امروز با همت ملت و دولت و تولیدگران باید هرچه سریع تر اشتباهات اقتصادی گذشته را جبران کنیم و بدانیم که برای پیشرفت راهی جز تولید نداریم و حل مشکلات اقتصادی کشور جز با رونق تولید در سایه همدلی دولت و ملت اتفاق نمی افتد و امیدواریم به زودی شاهد ظهور آثار مثبت اقدامات دولت سیزدهم برای ملت و دنیا باشیم.

Share