مدیرعامل شرکت آبفای گیلان خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۴ درصدی طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان

مدیر عامل آبفای گیلان با اشاره به عملکرد شرکت در سال جاری، به معرفی پروژه‌های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر پرداخت و بیان داشت: ۴۱ پروژه آبفای گیلان در ۱۱ شهرستان استان با اعتباری بیش از ۱ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال در این ایام افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علی‌پور ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و ولادت امیرالمونین علی (ع) و روز بزرگداشت مقام والای پدر؛ هدف از برگزاری این جلسه در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را الزام آشنایی خبرنگاران با فرایند استحصال، تولید، تصفیه و توزیع آب شرب بیان داشت و گفت: خبرنگاران نماینده اقشار مختلف مردم هستند و با در دست داشتن ابزار قدرتمندی چون رسانه می‌توانند اطلاعات را به کل جامعه منتقل کنند و نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شرب در سطح جامعه ایفا نمایند.

وی اضهار داشت: شرکت آبفای گیلان آب شرب سالم و بهداشتی بیش از ۸۳۰ هزار مشترک شهری و روستایی را در سطح استان گیلان تامین و توزیع می‌کند و حدود ۹۵ درصد از جمعیت استان در ۵۳ شهر و هزار و ۷۳۳ روستا از خدمات این شرکت بهره‌مند می‌باشند.

مدیر عامل آبفای گیلان با اشاره به عملکرد شرکت در سال جاری، به معرفی پروژه‌های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر پرداخت و بیان داشت: ۴۱ پروژه آبفای گیلان در ۱۱ شهرستان استان با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال در این ایام افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ نفر از مزایای افتتاح این پروژه‌ها بهرمند خواهند شد.

وی افزود: از این ۴۱ پروژه آماده افتتاح ۳۸ پروژه مربوط به حوزه بهره برداری و توسعه آب و ۳ پروژه مربوط به حوزه بهره برداری و توسعه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه و ماسال می‌باشد.

علی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اعتباری افزون بر ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال بیان داشت: این طرح از نظر اعتباری دومین طرح بزرگ کشور در حوزه آبرسانی به روستاهای محروم می‌باشد و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۴ درصد در حال اجرا بوده و در صورت تخصیص اعتبار مصوب ظرف مدت ۳۰ ماه به اتمام خواهد رسید.

وی اشاره‌ای به مبادله تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای اجرای طرح فاضلاب در ۶ شهر گیلان به ارزش ۸۶ هزار میلیارد ریال داشت و اذعان نمود با اجرایی شدن این طرح ظرف مدت ۵ سال پروژه فاضلاب رشت به اتمام خواهد رسد.

در پایان این نشست؛ مهران یعقوبی مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان؛ با توضیحاتی در خصوص فرآیند تصفیه آب و مدول‌های در مدار تصفیه خانه؛ خبرنگاران را در بازدید از این تصفیه خانه همراهی و آنان را با نحوه تولید، تصفیه و انتقال آب به شبکه توزیع آب شرب، و همچنین چرخه آب در طبیعت آشنا کرد.

Share