پس از مدتها تحمل بیماری سرطان؛

میروسلاو بلاژویچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران درگذشت

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه بیماری جانکاه و طولانی‌اش دقایقی پیش از دنیا رفت. چیرو بلاژویچ پس از یک بیماری طولانی و سخت در سن ۸۸ سالگی در زاگرب درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میروسلاو بلاژویچ که باشگاه دینامو زاگرب از او به‌عنوان مربی قرن خود یاد کرده بود، امروز (چهارشنبه) در سن ۸۷ سالگی درگذشت. وی مدت‌ها بود که با بیماری سرطان پروستات دست و پنجه نرم می‌کرد و قرار بود فردا تولد ۸۸ سالگی خود را جشن بگیرد. بلاژویچ متولد ۹ فوریه ۱۹۳۵ بود و هشتمین فرزند خانواده‌اش محسوب می‌شد.

این مربی کروات دی ماه سال ۱۳۷۹ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و در ۱۷ بازی روی نیمکت تیم ملی نشست و آمار ۹ پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شکست را از خود برجای گذاشت. تیم ملی ایران با بلاژویچ از صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ بازماند.

وی همچنین شهریور سال ۱۳۹۰ هدایت تیم مس کرمان را بر عهده گرفت و پس از حدود ۵ ماه، عهده‌دار سمت مدیریت فنی این باشگاه شد، البته دوران فعالیت بلاژ در این سمت هم تنها ۴ ماه به طول انجامید.

رساندن کرواسی به مقام سوم جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بزرگترین افتخار دوران حرفه‌ای بلاژویچ محسوب می‌شود. می‌توان او را یکی از بزرگترین مربیان فوتبال نامید که تاکنون به فوتبال ایران آمده است.

Share