ورزشکار دیگری هم پناهنده شد

پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پناهنده شد!

پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به آلمان پناهنده شد. عاطفه احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عاطفه احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد و آخرین بار پیش از ترک ایران به مقام قهرمانی مسابقات لیگ داخلی رسید. او در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن پرچمدار کاروان ایران بود.

برخی منابع خبری نوشتند: این ملی‌پوش ۲۲ساله اسکی ایران چند روز پیش با هدف آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی فرانسه به این کشور سفر کرد اما گفته است، قصد شرکت در این مسابقات به همراه دیگر اعضای تیم ملی اسکی ایران را ندارد و به آلمان اعلام پناهندگی کرده است.

واکنش رئیس فدراسیون اسکی به پناهنده شدن احمدی؛ همه تجهیزات فراهم بود و برای او برنامه داشتیم

عباس نظریان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص پناهنده شدن عاطفه احمدی اسکی‌باز مطرح کشورمان، اظهار داشت: من هم مثل شما بی خبرم و یکی دو ساعت است که شنیدم. برخی مواقع ورزشکاران تصمیمات شخصی می‌گیرند که هم خود و هم برنامه‌ریزی سازمان مربوطه را بهم می‌ریزند.

رئیس فدراسیون اسکی افزود: احمدی ورزشکار توانمند و المپین ماست. با توجه به سن کمی که این ورزشکار دارد نه تنها برای المپیک بعدی بلکه برای چند دوره برنامه داشته و روی او برنامه‌ریزی کرده بودیم. او تحصیل کرده و توانمند است.

نظریان با بیان اینکه از چگونگی رفتن پرچمدار کشورمان اطلاعی ندارد، تصریح کرد: نمی‌دانیم چطور رفته، چرا رفته و هدف چه بوده است. به خاطر توانمندی که او داشت ما همه بسترها را فراهم کردیم و از نظر اردو و تجهیزات چیزی کم نگذاشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فدراسیون برای احمدی بلیت گرفته تا او به فرانسه برود و همین طور گفته شد چون در ترکیب تیم ملی است در انتخابی شرکت نکرده، خاطرنشان کرد: درخصوص ترکیب باید بگویم او ورزشکار طراز اول است و در لیست ما قرار داشت. به عنوان ورزشکار همین الان هم او در لیست هست ما نمی‌دانستیم قرار است چنین اتفاقی بیفتد اما در خصوص مسابقه انتخابی، او هفته اول را پشت سر گذاشت و هفته دوم شرکت نکرد.
ما فرصت را نبستیم و هیچ بلیتی تهیه نکردیم. نمی‌دانیم از کدام سفارتخانه اقدام کرده است. احمدی همه را شخصی انجام داده و ما هیچ هزینه‌ای نکردیم.

رئیس فدراسیون اسکی یادآور شد: تنها درخواست احمدی این بود بعد از اردو با صلاح و مشورت اجازه دهید چند روز زودتر به فرانسه بروم تا تمرین کنم. ما این موضوع را در کمیته فنی مطرح کردیم که چند روز زودتر برود.

Share