با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان خبر مهاجرتش را تایید کرد

پریسا جهانفکریان، ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان ایران با تایید خبر مهاجرتش، اظهار داشت: به آلمان رفتم و این به خاطر مشکلات فدراسیون با ورزشکاران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پریسا جهانفکریان در گفتگو با ایرنا با تایید مهاجرتش از ایران، اظهار داشت: با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.

ملی‌پوش وزنه برداری زنان که سابقه حضور در قهرمانی ۲۰۱۹ جهان را در کارنامه دارد این را هم گفت: به خاطر بی‌کفایتی فدراسیون و عدم توجه به تمرینات این تصمیم را گرفتم. تجهیزات لازم برای تمرین ندارم و مجبورم از ایران بروم. در یکسال گذشته نیز به اردو دعوت نشدم.

وی این را هم گفت: به دنبال پناهندگی نیستم و آمدم تا وزنه‌برداری را در آلمان ادامه دهم. در ایران فدراسیون همکاری لازم را انجام نداد و به المپیک هم اعزام نشدم.

او ادامه داد: به هر دری زدم برای تمرین کردن جواب نگرفتم. می‌خواهم وزنه برداری را در آلمان ادامه دهم. نمی‌توانستم با ماندن در ایران روی آینده ورزشی خود ریسک کنم. در این مدت تلاش و اعتراض کردم و چیزی جز کمیته انضباطی، محرومیت و داستان‌های حذف از المپیک برای رقم نخورد.

ملی‌پوش وزنه برداری بانوان عنوان کرد: حتی وقتی به فدراسیون وزنه‌برداری رفتم و گفتم که اجازه دهید تا در ورزشگاه آزادی تمرین کنم؛ آن‌ها اجازه ندادند. پس یک ورزشکار باید کجا تمرین کند. حق و حقوقم را ندادند و فدراسیون من را از المپیک حذف کرد و چگونه می‌توانستم در ایران بمانم.

جوانفکریان در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما به خاطر مصدومیت نتوانست راهی توکیو شود.

Share