رئیس دومای دولتی روسیه با حضور در ایران؛

روسیه برای یک نظم جهانی عادلانه، برای یک جهان چند قطبی ایستاده است

سید ابراهیم رئیسی، با بیان اینکه روابط اقتصادی تهران و مسکو به شکل مستمر در حال تقویت و ارتقا است، گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، انرژی، ترانزیت و حمل و نقل ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که می‌تواند در زمینه گسترش همکاری‌ها فعال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدارسیون روسیه، با بیان اینکه روابط اقتصادی تهران و مسکو به شکل مستمر در حال تقویت و ارتقا است، گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، انرژی، ترانزیت و حمل و نقل ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که می‌تواند در زمینه گسترش همکاری‌ها فعال شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل توافقات با روسیه را دنبال می‌کند، افزود: ظرفیت‌های دو طرف می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بهره‌گیری از آنها علاوه بر تامین منافع دو کشور، می‌تواند منافع منطقه‌ای نیز ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو والودین سلام و آرزوهای گرم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد.
رئیس دومای دولتی روسیه خاطرنشان کرد که برای تضمین قانونی تصمیمات اتخاذ شده در سطح رهبری دو کشور، توسعه بعد پارلمانی دو طرف ضروری است.
ویاچسلاو والودین گفت: روسیه و ایران طرفدار تشکیل یک نظم جهانی عادلانه هستند که امنیت جهانی و منطقه‌ای را تضمین می‌کند.
به گفته رئیس دومای دولتی روسیه، «مقابله با دیکتاتوری غرب تنها با آزادی توسعه کشورها و مردم امکان‌پذیر است. در این راستا، حفظ حاکمیت و استقلال برای دو کشور اهمیت اساسی دارد.»

پیش از این، سومین نشست کمیسیون بین المجالس روسیه و ایران برگزار شد. در تهران نیز مذاکراتی بین ویاچسلاو والودین و همتای ایرانی وی محمد باقر قالیباف صورت گرفت.
ویاچسلاو والودین گفت: “کشور ما برای یک نظم جهانی عادلانه، برای یک جهان چند قطبی ایستاده است. این موضوع برای سایر دولت‌ها بسیار مهم است. اگر فقط آن‌ها به فکر مردم خود باشند، زیرا فقط یک دولت مستقل می‌تواند توسعه را بر اساس فرهنگ، تاریخ، زبان، احترام به سنت‌ها و احترام به دین خود تضمین کند. کشوری که حاکمیت خود را از دست داده است قادر به انجام این کار نخواهد بود، شهروندان این کشور محکوم به پیروی از دین، فرهنگ، سنت‌های تاریخ کشوری خواهند بود که آن‌ها را به بردگی گرفته است.

بنابراین ما مخالف هژمونی هستیم و اتحاد نمایندگان پارلمان همه کشورها را درست می‌دانیم تا برای حفظ حاکمیت هر کشور هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا هر ملتی بتواند آزادانه قدرت خود را انتخاب کند، آزادانه آینده را برای خود تعیین کند و این مسائل برای ما اساسی هستند”.

Share