مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا؛

روزانه بیش از ۲۳۸ کیلوگرم پسماند عفونی در آستارا تولید می‌شود | تذکر به ۵ پزشک

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا از تولید بیش از ۲۳۸ کیلوگرم پسماند عفونی به صورت روزانه خبر داد و گفت: باید ایستگاهی برای دفن موقت پسماندهای عفونی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، مجید میزانی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستارا با اشاره به اینکه روزانه ۲۳۸ کیلو و هشتصد گرم پسماند عفونی و تیز و برنده در آستارا تولید می‌شود، اظهار کرد: این میزان پسماند عفونی در مجموع از ۸ مطب مامایی، ۲۷ مطب دندانپزشکی، ۱۷ مطب عمومی، ۱۲ مطب پزشکان متخصص، ۳ آزمایشگاه، ۳ درمانگاه، ۳ مرکز بهداشتی و درمانی، یک بخش دیالیز بیمارستان و ۲۲ خانه بهداشت تولید می‌شود.

میزانی با اشاره به اینکه جمع آوری پسماندهای شیمیایی، عفونی و برنده بیمارستان در سایت بیمارستان صورت می‌گیرد، گفت: جمع آوری پسماندهای عفونی مطب‌های پزشکی روزی ۲ بار توسط شرکت‌های مورد قرارداد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج نفر از پزشکان با این وجود همکاری لازم را نداشتند و پسماند خود را مانند زباله‌های عادی به شهرداری می‌دادند که با آنها تماس گرفته شده و تذکرات لازم داده شده است.

میزانی ادامه داد: پسماند و فاضلاب بیمارستان هر ماه آزمایش شده و نتیجه به محیط زیست گزارش می‌شود.

ضرورت توجه به بحث فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای مدیریت پسماند

جمشید مهدوی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این نشست بر ضرورت توجه به بحث فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای مدیریت پسماند تاکید کرد.

مهدوی تصریح کرد: پسماند موضوعی بسیار مهم بوده که به همه قشرهای جامعه مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ سازی باید به جدیت دنبال شود، ادامه داد: بر همین اساس اقدام‌های تک بعدی یک یا چند دستگاه به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

Share