آیت الله فلاحتی: زوجین خودبرتربینی را کنار بگذارند

جشن ازدواج ۶۱ زوج دانشجویی به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد+ تصاویر

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه زن و مرد باید یکدیگر را درک کنند، گفت: در جامعه تنش‌های گفتمانی، سیاسی و اجتماعی مختلف وجود دارد و انسانی در جامعه موفق خواهد بود که در خانه، فردی موفق باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن ازدواج ۶۱ زوج دانشگاهی با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

موفقیت در خانه موجب رشد فرد در جامعه می‌شود

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم ازدواج دانشجویی ضمن تبریک آغاز زندگی مشترک به نوعروسان و تازه دامادها اظهار داشت: زوجینی که عازم مشهدالرضا هستند، کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) عهد کنند که در مسیر اهل‌بیت و آرمان‌های الهی و باورهایشان استوار بمانند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: زندگی مشترک ممکن است گاهی مواقع با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد و علل و عوامل مختلف منجر به بدخلقی زوج شود اما زن و مرد همیشه تلاش کنند عصبانیت خود را کنترل کنند و با یکدیگر خوش‌اخلاق باشند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زوج‌های جوان سعی کنند زندگی‌شان همراه با معنویت باشد افزود: زندگی که همراه با معنویت نباشد، آن زندگی پر از فراز و نشیب خواهد بود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه زن و مرد باید یکدیگر را درک کنند، خاطرنشان کرد: درک متقابل از جمله مسائلی است که در علوم روانشناسی هم تاکید شده است و دو انسان در زندگی فردی و شخصی اگر یکدیگر را درک نکنند در زندگی اجتماعی هم موفق نخواهند بود چراکه در جامعه تنش‌های گفتمانی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد و انسانی در جامعه موفق خواهد بود که در خانه فردی موفق باشد.
امام جمعه رشت به تبعات منفی خودبرتربینی و لزوم دوری از این خصیصه توسط زوجین اشاره و بیان کرد: گاهی مواقع زوج‌ها ممکن است از دو فرهنگ و اهل سایر استان‌ها با آداب و رسوم مختلف باشند اما سعی کنند که شیوه و آداب و رسوم مختلف در زندگی‌شان خللی ایجاد نکند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان داشتن نظم در زندگی یکی از راز و رمزهای تعالی و رشد انسان دانست و افزود: در تمام رفتارهای انسان باید نظم وجود داشته باشد چراکه نظم رمز موفقیت انسان است.
آیت‌الله فلاحتی خطاب به نوعروسان و تازه دامادها گفت: به پدر و مادر و استادان خود احترام بگذارید و بدانید هر کسی به استادش احترام بگذارد خداوند به عمر، مال و علمش برکت خواهد داد.

Share