در بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از منطقه خرشک رودبار تأکید شد؛

جاده منطقه خرشک باید با هزینه پیمانکار سریعا مرمت شود | صرفا پیمانکار مکلف به اصلاح آن است

حجت‌الاسلام خلیلی اظهار داشت: این جاده محل عبور و مرور مردم است و چندین خانوار از آن استفاده می‌کنند و چون به دلیل تخلفات پیمانکار تخریب شده است باید با هزینه پیمانکار سریعا مرمت شود و نباید از بودجه دولتی برای آن هزینه شود و صرفا پیمانکار مکلف به اصلاح آن می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی شهرستان رودبار از منطقه خرشک رودبار و مجتمع تفریحی گردشگری پاییزان اتوبان رشت قزوین در محدوده رودبار بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه در سالیان گذشته به دلیل برداشت‌های غیر اصولی و ریزش کوه، خسارات زیادی به مردم منطقه خرشک وارد شده است و موجبات مهاجرت برخی روستاییان از این بخش را فراهم کرده است، گفت: پیمانکار مربوطه تعهداتی را در راستای مرمت و اصلاح این جاده داده بود که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام خلیلی در ادامه اظهار داشت: این جاده محل عبور و مرور مردم است و چندین خانوار از آن استفاده می‌کنند و چون به دلیل تخلفات پیمانکار تخریب شده است باید با هزینه پیمانکار سریعا مرمت شود و نباید از بودجه دولتی برای آن هزینه شود و صرفا پیمانکار مکلف به اصلاح آن می‌باشد.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه بنیاد مسکن نیز متعهد شده بود تا عرصه‌ای را از طریق قانونی جهت انتقال روستاییان این منطقه در اختیار آنان قرار دهد که تاکنون اجرایی نشده است افزود: جلسه‌ای در مرکز استان طی چند روز آتی در خصوص اصلاح جاده روستاییان تشکیل خواهد شد و پیمانکار نیز باید سریعا مراحل اصلاح و مرمت جاده را آغاز نماید.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با اقتدار مطالبات مشروع مردم را رسیدگی کرده و با مقصرین در چارچوب قانونی برخورد خواهد کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بازدید از مجتمع تفریحی گردشگری پاییزان اتوبان رشت قزوین در محدوده رودبار ابراز داشت: این پروژه به دلیل مشکلاتی در خصوص تغییر کاربری متوقف شده بود که با ورود دستگاه قضایی این معضل، مرتفع گردید.

وی همچنین یادآور شد: ۷۰ نفر در این مجتمع سهام دار هستند و افتتاح آن علاوه بر اشتغال جوانان روستاهای مجاور در جذب گردشگر به این منطقه نیز کمک خواهد کرد که امید است با کمک مسئولان هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

Share