پس از چند صد کشته و زخمی؛

(تصاویر) بشار اسد و همسرش در میان زلزله‌زدگان

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همسرش اسما اسد از چند بیمارستان که مجروحان زلزله در آن تحت درمان هستند بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس جمهوری سوریه طی اظهاراتی گفت که برای کاهش رنج‌ها و مشکلات مردم کشورش بی وقفه کار خواهد کرد.

به گزارش فرارو، بشار اسد روز جمعه از مناطق زلزله زده در استان حلب بازدید کرد. وی در جریان این بازدید طی گفتگو با شبکه المنار گفت: به مردم سوریه وعده می‌دهم که به اندازه توانایی خود برای کاهش مشکلات آن‌ها بی وقفه کار کنیم.

وی افزود که سوری‌ها حرف نمی‌زنند بلکه عمل می‌کنند، مردم سوریه به مدت ۱۲ سال مقاومت و ایستادگی کردند و به آرمان‌ها و ارزش‌های خود پایبند ماندند.

بشار اسد تاکید کرد که این مقاومت پیامی را به همراه دارد و از هرگونه حرف و کلام بلیغ‌تر و رساتر است.

رئیس جمهوری سوریه پیش از این در جریان بازدیدش از مناطق زلزله زده با تیم نجات عراقی و رئیس ستادکل الحشد الشعبی دیدار کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد، تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

براساس آخرین آمار زلزله‌ای که روز دوشنبه بخش‌هایی از سوریه را لرزاند، شمار قربانیان این حادثه از ۴۱۳۰ تن فراتر رفته و بیش از ۷۲۸۰ نفر در سوریه زخمی شده‌اند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان سوریه در نشست خبری در ژنو که به صورت مجازی در آن شرکت کرده بود، گفت، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که ۵.۳۷ میلیون نفر از مردم آسیب دیده ناشی از زلزله در سوریه به سرپناه نیاز خواهند داشت.

Share