وزیر بهداشت پس از عیادت از دانش آموزان قمی:

تا کنون عامل میکروبی و ویروسی برای مسمومیت دانش آموزان قمی اثبات نشده است

وزیر بهداشت، ظهر امروز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی قم، از تعدادی از دانش آموزان بستری در این مرکز درمانی عیادت کرد و در جریان وضعیت و روند رسیدگی به آنها قرار گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهرام عین اللهی در حاشیه این بازدید و عیادت اظهار داشت: چند تیم تخصصی بهداشتی و درمانی برای بررسی وضعیت دانش آموزان مسموم شده از وزارت بهداشت به قم اعزام شده‌اند و آزمایش‌ها و بررسی‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد. وی افزود: تا کنون هیچ نمونه میکروبی و ویروسی مشاهده نشده است و پاسخ آزمایشهای ارسال شده برای انستیتو پاستور ایران تیز منفی بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به علائم بالینی دانش آموزان، آن‌ها با نوعی مسمومیت خفیف روبرو شده‌اند که پس از چند روز تا چند ساعت، بهبودی حاصل شده و هیچ کدام از آن‌ها دچار عوارض شدید و ماندگار نشده اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: علت مسمومیت دانش آموزان قمی پس از آزمایش‌های پیشرفته که در دست بررسی است، مشخص خواهد شد و امیدواریم ظرف چند روز آینده، پاسخ و علت قطعی این آزمایش‌ها اعلام شود؛ البته فرضیات و نکاتی توسط دانشمندان کشورمان مطرح است که با قطعیت نمی‌توان در مورد آن‌ها سخن گفت.

 عین اللهی با بیان اینکه نگرانی در مورد مسمومیت دانش آموزان قمی وجود ندارد، گفت: دانشمندان و تیم‌های بهداشت محیط و درمانی وزارت بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند و امروز کمیته علمی ویژه‌ای را با مسئولیت معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل دادیم تا با بررسی‌های روزانه، آزمایش‌ها و تحقیقات علت این حادثه را مشخص کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای بررسی وضعیت دانش آموزانی که دچار مسمومیت شده اند، به قم سفر کرده‌ام که تعدادی از آن‌ها را معاینه و علائم این دانش آموزان را بررسی کردم. همچنین دانشگاه علوم پزشکی قم از لحظات اول اقدامات درمانی لازم را انجام داده است.

Share