تشریح پروژه های دهه فجر توسط فرماندار؛

بهره برداری از ۸۱ پروژه با اعتبار ۸۲ میلیارد تومانی در آستارا | اشتغالزایی برای ۲۱۹ نفر

عنایت رضایی‌پور با اشاره به مجموع پروژه‌های قابل بهره برداری برای دهه فجر در بندر آستارا تصریح کرد: مجموعا ۸۱ پروژه با اشتغالزایی برای ۲۱۹ نفر شامل ۶۰ نفر مستقیم و ۱۵۹ نفر غیرمستقیم با اعتبار ۸۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پروژه‌ها ۱۳.۵ درصد و از لحاظ اعتبار ۳۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرماندار به مناسبت دهه فجر با خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.

 فرماندار بندر آستارا در این نشست با اشاره به برنامه‌های این شهرستان در دهه فجر گفت: امسال برنامه‌ها به صورت روز شمار انقلاب تدوین شده است و با توجه به میلاد امیرالمؤمنین (ع) در دهه فجر جشن انقلاب به طور کامل شکل خواهد گرفت.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به برگزاری مراسم‌های دهه فجر با رویکرد جهاد تبیین و محوریت مردم با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» گفت: باید دستگاه‌های مختلف نسبت به خدمت و گره گشایی بیشتر و نگاهی مجاهدانه در رفع مشکلات مردم در دولت سیزدهم کوشا باشند.

نماینده عالی دولت در آستارا با تأکید براینکه این ایام الله بهترین فرصت خدمتگزاری توسط مدیران و مسئولان برای مردم است، چرا که کشور متعلق به مردم بوده و ما نیز خدمتگزار آنان هستیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «انقلاب اسلامی با اتکا به قدرت مردم آسیب ناپذیر است و کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب، دهه فجر است»، لذا ما باید همواره در طول ایام سال به ویژه در دهه فجر، خدمتگزار مردم باشیم.

رضایی‌پور گفت: همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور به صدا در آمدن سوت کشتی‌ها و قطارها در مرز دریایی و ریلی آستارا انجام خواهد شد که شکوه و اقتدار نیروهای کشورمان را در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در این روز را به نمایش خواهیم گذاشت.

رضایی‌پور به تشریح جنگ ترکیبی اعمال شده در بستر رسانه و فضای مجازی پرداخت و افزود: دنیای استکبار و ایادی سرسپرده‌اش تمامی توان خود را برای کند کردن حرکت نظام و انقلاب در مسیر خدمتگذاری به مردم بکار گرفته‌اند و مقابله با این هجمه‌های سنگین مستلزم تعامل و همدلی بر مبنای درک بهینه از شرایط اجتماعی ست.

وی بیان کرد: در دهه فجر حضور استاندار گیلان را نیز برای افتتاح پروژه‌های شاخص شهرستان مثل بهره برداری از ۶ پروژه شبکه مخابرات، جایگاه سوخت، ساماندهی دیواره حفاظت مرزی و بهره برداری از پروژه سیلوی ۱۳ تنی غلات را در آستارا خواهیم داشت.

فرماندار افزود: همچنین ۵۵ پروژه عمران روستایی نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان شامل ۵۱ پروژه روستاهای بخش مرکزی و ۴ پروژه روستاهای بخش لوندویل انجام خواهد گرفت.

رضایی‌پور با اشاره به مجموع پروژه‌های قابل بهره برداری برای دهه فجر در بندر آستارا تصریح کرد: مجموعا ۸۱ پروژه با اشتغالزایی برای ۲۱۹ نفر شامل ۶۰ نفر مستقیم و ۱۵۹ نفر غیرمستقیم با اعتبار ۸۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پروژه‌ها ۱۳.۵ درصد و از لحاظ اعتبار ۳۷ درصد افزایش داشته است.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: در سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز در مساجد شهرستان آستارا به همین مناسبت آیین‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

رضایی‌پور اضافه کرد: حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد و بسیج مردمی نیز در دهه فجر کاملاً تأثیرگذار بوده و از حضور آن‌ها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های مداوم پروژه‌هایی مثل پروژه تعریض جاده آستارا به اردبیل، تکمیل پل اتومبیل رو مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، راه آهن آستارا_آستارا و ایجاد تیر پارک کامیون‌های ترانزیت خارجی در دستور کار قرار دارد و نتایج مثبت آن را توسط دولت در ماه‌های آینده شاهد خواهیم بود.

Share