رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود اعلام کرد:

بساط فروش پرندگان مهاجر در بازار لنگرود برچیده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از کشف لاشه ۱۸ قطعه پرنده مهاجر از گونه های مختلف در بازار محلی این شهرستان خبر داد و گفت: مقرر شد تا شهرداری این شهر در قالب مقابله با سد معبر نسبت به جمع آوری بساط این فروشندگان غیر رسمی اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین جهش، از برچیده شدن بساط فروش پرندگان مهاجر در بازار لنگرود خبر داد و اظهار کرد: با رصد مداوم کارشناسان محیط زیست و مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، لاشه تعداد ۱۲ قطعه خوتکا، دو قطعه چنگر، سه قطعه اردک سرسبز و یک قطعه اردک نوک پهن شکار شده از فروشندگان غیر مجاز در بازار ماهی فروشان لنگرود کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که مبادرت به فروش غیر رسمی پرندگان شکار شده می‌کنند کم است، گفت: طی هماهنگی انجام شده با دادستانی لنگرود مقرر شد تا شهرداری این شهر در قالب مقابله با سد معبر نیز نسبت به جمع آوری بساط این فروشندگان غیر رسمی اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود تصریح کرد: تعدادی از پرندگان کشف شده جهت انجام نمونه برداری در اختیار دامپزشکی شهرستان قرار گرفت.

جهش، از شهروندان خواست با توجه به‌عدم صدور هر گونه پروانه شکار در سال جاری وعدم صدور مجوز فروش برای زنده یا لاشه هر گونه پرنده و شکننده بودن ظرفیت محیط زیست استان و شهرستان، علی الخصوص در حوزه حیات وحش، هر گونه تخلف صید و شکار غیرمجاز را به یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

Share