پرونده فروشنده پرندگان وحشی در لنگرود به مرجع قضایی ارسال شد

پرونده یک فروشنده در لنگرود به جرم عرضه و فروش پرندگان وحشی شکارشده، به مرجع قضایی این شهرستان ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، متهم پرونده در بازار لنگرود، به عرضه و فروش پرندگان شکارشده اقدام می کرد که با توجه به جرم بودن این کار، با همکاری ماموران کلانتری، بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شد.
سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در این ارتباط گفت: با هرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشی برخورد قاطع می شود و مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا شش ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند، مجازات نقدی تا ۱۲۰ میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا سه سال خواهد بود.

 اخذ دستور قضایی برای جمع آوری دام های هوایی در لاهیجان
اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به استان های شمالی و بخش جلگه ای شهرستان، در برخی از روستاهای بخش رودبنه افراد محلی بصورت هماهنگ شده اقدام به قرق کردن برخی مناطق و آببندان ها و شکار غیرمجاز پرندگان می کنند.
بر اساس این گزارش؛ باتوجه به ممنوعیت قرق اختصاصی و نصب تورهای هوایی (رادام وداردام) برای شکار و صید پرندگان، حوزه قضایی بخش رودبنه دستورهای لازم را به فرماندهی کلانتری رودبنه برای همکاری با یگان حفاظت محیط زیست، تخریب و جمع آوری کومه های غیر مجاز، تورهای هوایی شکار و صید غیر مجاز صادر کرد.
شهرستان هیا لنگرود و لاهیجان در شرق استان گیلان قرار دارند.

Share