مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری همزمان چهل‌ و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سه نقطه رشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همزمانی چهل ‌و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سه نقطه شهر رشت خبر داد و گفت: تالار مرکزی رشت به عنوان سالن مرکزی این رویداد مهم، سینما ۲۲ بهمن و نیز سالن شماره یک سینما سپیدرود رشت نقاطی هستند که این سه رویداد مهم در آنجا برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی در گفت و گویی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سه جشنواره در استان برگزار خواهد شد، عنوان داشت: برای نخستین بار همزمانی جشنواره فیلم فجر را در سه نقطه شهر رشت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و موسیقی فجر با برش استانی در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یکی از رویدادهای خوبی که امسال در حال وقوع است را برگزاری این سه رویداد ملی با برش استانی دانست و افزود: تالار مرکزی رشت به عنوان سالن مرکزی این رویداد مهم، سینما ۲۲ بهمن و نیز سالن شماره یک سینما سپیدرود رشت نقاطی هستند که این سه رویداد مهم در آنجا برپا خواهد شد.

ثقتی آغاز همزمانی این رویداد در همه استان‌ها را از ۱۷ بهمن ماه با نمایش ۱۶ فیلم ذکر و اضافه کرد: این دوره از جشنواره، کارنامه هنری – سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و فیلم‌ها در تراز انقلاب اسلامی و مقوله‌های ملی و میهنی در آن‌ها پرداخته شده است.

وی با یادآوری اینکه گیلان اولین استان در میزبانی همزمانی جشنواره فیلم فجر بوده، گفت: امسال دهمین سالی است که گیلان این میزبانی را عهده دار است.

ثقتی تجلیل از چهره‌های فاخر سینمایی استان و نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها را از برنامه‌های جانبی عنوان کرد که در ایام جشنواره برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) و فروش الکترونیکی بلیت‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با این وجود در تلاش هستیم زمینه‌هایی فراهم شود تا مهمانانی همچون نویسندگان، پژوهشگران، سینماگران جوان و اصحاب رسانه به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

وی در ادامه سخنانش گفتمان دولت مردمی سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مبتنی بر تحقق عدالت فرهنگی در استان‌ها با شعار تمرکززدایی ذکر و خاطر نشان کرد: با اجرای این رویکرد، بیشترین امکانات و توزیع خدمات به استان‌ها اختصاص یافته و بر این اساس؛ همزمانی جشنواره فیلم فجر و نیز جشنواره‌های موسیقی و تجسمی، در گیلان در سطح بالایی برگزار می‌شود.

ثقتی یادآور شد: در حالیکه پیشتر علاقه مندان به فیلم در گیلان، برای تماشای جشنواره فجر، به پایتخت مراجعه می‌کردند؛ هم اینک در همین استان، به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود می‌نشینند و این، هدیه دولت به مردم است.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امسال به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود. پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری در تهران برپا و ۱۱ استان همزمان با پایتخت، جشنواره هنرهای تجسمی فجر را برگزار می‌کنند.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

Share