در آستانه حضور ارزیابان یونسکو در شهر رشت

برگزاری تور تخصصی معرفی و آموزش رشتی دوزی

برای اولین بار با همراهی یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهر رشت تور تخصصی معرفی و آموزش رشتی دوزی در یکی از اقامتگاه‌های سنتی گیلان با حضور استاد رشتی‌دوزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا صدفی مسئول کمیته گردشگری ورزشی استان گیلان اظهار داشت: هفته اول اسفندماه ارزیابان یونسکو از شهر رشت بازدید خواهند کرد و مقرر شده که رشت به عنوان شهر خلاق جهانی صنایع دستی با محوریت رشتی دوزی ثبت شود.
وی گفت؛ در همین راستا برای اولین بار با همراهی یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهر رشت تور تخصصی معرفی و آموزش رشتی دوزی در یکی از اقامتگاه‌های سنتی گیلان با حضور استاد رشتی‌دوزی برگزار شد.
صدفی در ادامه افزود؛ تورهای هنر و سرگرمی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که شهروندان پس از معرفی، آموزش و تمرین به بازدید از موزه رشتی دوزی خواهند پرداخت تا درک و نگرش بهتری از خلاقیت و توان هنرمندان گیلانی در طول تاریخ داشته باشند.
مشاور گردشگری کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهر رشت در ادامه گفت؛ رشتی دوزی یکی از رودوزی‌های سنتی ایران و از صنایع دستی شهر رشت است که قدمت آن ۳۵۰ سال قبل از میلاد می‌رسد و پس از ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی هنر رشتی‌دوزی و راه‌اندازی موزه در عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی رشت امروز برای اولین بار شاهد برگزاری تور تخصصی رشتی دوزی هستیم.

Share