عضو کمیسیون تلفیق خبر داد؛

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سهم گیلان در بودجه کشور | بررسی بخش درآمدی به انتها رسید

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سهم استان گیلان در بودجه ۱۴۰۲ کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان صومعه سرا، امروز در گفتگو با صدا و سیما، با بیان اینکه با کار ۳ شیفته در مجلس به رسیدگی بودجه در کمیسیون تلفیق وارد شده‌ایم، گفت: در بعضی بخش‌ها سهم استان افزایش پیدا کرده و در برخی قسمت‌ها هم شامل صندوق‌های اشتغال، توسعه و پیشرفت اعتبار جدید پیش بینی شده و قرار است هزار میلیارد تومان به هر استانی داده شود.

 سید کاظم دلخوش با تاکید بر اینکه هنوز وارد جزئیات اعتبارات نشده‌ایم، افزود: در ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی به لایروبی آب بندان‌ها اختصاص داده شد و بیشتر آب بندان‌های کشور هم مربوط به گیلان است و امسال هم تصمیم بر این است پیش بینی اعتبارات در این بخش افزایش یابد.

وی توجه به محصول برنج را از دیگر موارد مورد توجه اعلام کرد و گفت: کاهش قیمت کود و کاهش آب بها را برای کمک به بخش کشاورزی گیلان در نظر داریم.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش پروژه‌های ملی هم که دولت در لایحه بودجه به تبدیل شدن آن‌ها به استانی اشاره کرده، اعتقادی نداریم و برای تامین اعتبارات و افزایش پیشرفت آن بخش هم تلاش شده است.

دلخوش تاکید کرد: تاکنون بخش درآمدی در کمیسیون تلفیق، شامل حقوق و دستمزد، عمرانی، امور فرهنگی، سیاسی و دفاعی را تقریبا به انتها رسانده‌ایم و پس از این وارد بخش هزینه‌ها خواهیم شد که در هفته‌های آینده گزارش نهایی از سهم بودجه گیلان در کشور را به مردم اعلام خواهیم کرد.

Share