فرماندار رشت خبر داد؛

آغاز مرحله دوم هوشمند سازی یارانه نان | واحدهای خبازی ارزیابی می شوند

فرماندار رشت با اشاره به هدف دولت در شفاف سازی مصرف آرد و دفاع از حقوق تولید کننده و مصرف کننده نان، اظهار داشت: با آغاز مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان، اختصاص منابع یارانه‌ای به سمت بهینه سازی و استفاده درست پیش خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر امروز دوشنبه و در جلسه هماهنگی آغاز مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان که با حضور متصدیان واحدهای نانوایی شهرستان در سالن اجتماعات مخابرات استان برگزار شد؛ ضمن تشکر از حماسه حضور مردم شهرستان رشت در راهپیمایی دشمن‌شکن بیست و دوم بهمن ماه، درباره ضرورت تشکیل نشست مشترک با نانوایان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای موفق طرح نانینو و با آغاز مرحله دوم آن در استان گیلان و شهرستان رشت، ضروری بود تا با گفتگوی بی واسطه با متصدیان واحدهای خبازی، استماع نقطه‌نظرات پیشنهادی، توضیح چگونگی اجرا و با همفکری جمعی؛ در راستای اجرای بدون نقض طرح گام برداریم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی یارانه نان ملی بوده و به تدریج در تمام کشور به اجرا گذاشته خواهد شد، گفت: با اجرای مرحله دوم نانینو، ضمن شفاف‌سازی در پخت و عرضه و همچنین حفظ حقوق متقابل تولید کننده و مصرف کننده نان؛ از یارانه اختصاص یافته، بهینه و درست استفاده خواهد شد.

وی افزود: با هوشمندسازی در اختصاص یارانه نان و ملاک قرار دادن دستگاه پوز نانوایی ها در گزارش عملکرد پخت و فروش واحدهای خبازی، نانوا معادل نانی که عرضه می‌کند؛ آرد دریافت خواهد نمود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در ادامه خاطرنشان کرد: دولت با هدف جبران افزایش هزینه نانوایی ها مانند دستمزد، بیمه، اجاره محل و هزینه‌های حمل و نقل، مشوق پرداختی به نانوایی ها را از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد و بر اساس تعداد قرص های نان فروخته شده در پایان روز کاری افزایش داده است.

امام پناهی رضایت مردم از کیفیت و استفاده صحیح از یارانه نان را دو اولویت مهم در طرح هوشمند سازی ذکر و افزود: تراکنش متعارف و موافق با تولید نان، نظر مردم درباره عملکرد واحدها و نظر بازرسان دستگاه‌های متولی، سه مولفه ارزشیابی واحدهای خبازی خواهد بود.

در این نشست که با حضور مدیرکل غله، معاون جهاد استان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد؛ نانوایان نیز در ارتباطی دو طرفه به بیان دغدغه‌ها و سوالات خود پرداخته و از سوی مسئولین نیز پاسخ های لازم ارائه گردید.

Share